عصر خودرو

مدیرعامل سابق فرابورس عنوان کرد

رونق مجدد بورس یک شبه اتفاق نمی‌افتد

عصر بازار: مدیرعامل سابق فرابورس جای سیاست‌های مالی را در بسته اقتصادی خالی دانست و عنوان کرد: رونق مجدد بورس یک شبه اتفاق نیفتاده و برای برگشت رونق و اعتماد به این بازار باید مسیر طولانی را طی کرد و از تلاش مضاعف دست برنداشت.

رونق مجدد بورس یک شبه اتفاق نمی‌افتد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، مصطفی امید‌قائمی- مدیر عامل سابق شرکت فرابورس- به بسته اقتصادی دولت و تاثیر آن در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: بسته اقتصادی دولت مبتنی بر سیاست‌های پولی نوید ‌بخش حرکت‌های خوبی است که به صورت اصولی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کند، اما این بسته تنها سیاست‌های پولی را مورد توجه قرار داده و در مورد سیاست‌های مالی مواردی را مطرح نکرده است.

    وی افزود: به این ترتیب صرفا با سیاست‌های پولی نمی‌توان اقتصاد را از رکود خارج کرد و باید سیاست‌های مالی و صنعتی نیز در نظر گرفته شود تا همزمان بتواند اقتصاد را از رکود خارج کند.

    مدیر عامل سابق فرابورس ادامه داد: علاوه بر این یکی دیگر از مشکلات این بسته، نحوه ی اجرایی کردن سیاست ها است که به نظر می رسد با مشکل مواجه است زیرا ابهامات زیادی در نحوه اجرا وجود دارد به طوری که مشخص نیست کارت‌هایی که قرار است به افراد داده شود از طریق بانک است یا لیزینگ و یا اوراق مشارکت از چه طریقی به پیمانکاران داده می شود؛ بنابراین در اجرای مفاد این بسته ابهاماتی وجود دارد که کار را سخت و زمان‌بر می‌کند.

    امیدقائمی خاطر نشان کرد: برای بهبود عملکرد این بسته پیشنهاد می‌شود از سیاست‌های مالی نیز در کنار سیاست‌های پولی استفاده شود به خصوص در قیمت خوراک پتروشیمی‌ها بازنگری جدی صورت گرفته و در سیاست‌های ارزی تجدید نظر جدی شود علاوه بر این که هرچه سریع‌تر روش‌ها و ضوابط اجرایی مشخص شود و ابهامات زودتر برطرف شود.

    وی معتقد است: این بسته جدید با توجه به رکود طولانی‌مدت در بازار سرمایه و از بین رفتن اعتمادها نمی‌تواند رونق را یک شبه به بازار برگرداند ، بنابراین برای برگشت رونق بورس باید تا حد زیادی ممارست و تلاش زیادی صورت بگیرد تا دوباره اعتمادهای به این بازار بازگردد.

    مدیر عامل سابق فرابورس به اجرایی شدن برجام نیز اشاره کرد و گفت: با اجرا شدن برجام مبادلات خارجی رونق گرفته و میزان فروش شرکت‌ها افزایش می‌یابد، اما اثر آن در طولانی مدت روی بازار سرمایه و بنگاه‌های اقتصادی نمایان می شود.

    امیدقائمی تصریح کرد: بنابراین هنوز تصمیمات اقتصادی و سیاسی اجرایی نشده است تا اثر آن در بنگاه‌های اقتصادی و بازار سرمایه مشاهده شود.ضمن این‌که دشواری‌های زیادی همچون کاهش قیمت نفت و قیمت مواد اولیه نیز بر سر راه اقتصاد وجود دارد. بنابراین با توجه به وضعیت رکودی حاکم بر اقتصاد و از بین رفتن سود صنایع نباید توقع داشته باشیم رونق یک ‌شبه به بازار سرمایه بر‌گردد و اعتماد از دست رفته جبران ‌شود.

    مدیر عامل سابق فرابورس تاکید کرد: برای رونق دوباره بورس باید مسیر طولانی را طی کرد و با ممارست و سیاست‌های کلان و بلند‌مدت این کار را پیش برد و از تلاش مضاعف دست برنداشت تا یک رونق طولانی‌مدت و اصولی را بتوانیم در بازار سرمایه شاهد باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو