عصر خودرو

خیز بلند فرانسه برای تبدیل پاریس به مرکز مالی شماره یک اتحادیه اروپا

عصر بازار- نخست وزیر فرانسه قصد دارد پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، پاریس را تبدیل به مرکز مالی شماره یک اتحادیه اروپا کند.

خیز بلند فرانسه برای تبدیل پاریس به مرکز مالی شماره یک اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا, ، چندی پیش پایتخت فرانسه میزبان همایش بین المللی «پاریس اروپلس» بود.
    هدف از برگزاری این همایش ارتقاء جایگاه مالی پاریس در اروپا و در سطح بین المللی و جذب سرمایه گذاران خارجی بود.
    ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه که در جمع بیش از یکهزار و 500 نماینده جوامع مالی اروپایی و بین المللی سخنرانی می کرد، تأکید کرد قصد دارد پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت)، پاریس را مرکز مالی شماره یک اتحادیه اروپا کند.
    وی هدف از برگزاری این همایش را نشان دادن توانمندی پاریس برای جذب سرمایه گذاران خارجی و ایجاد جذابیت مالی این شهر بیان کرد.
    خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فرصتی مناسب برای فرانسه مهیا کرده است تا به قطب تجاری- مالی این اتحادیه تبدیل شود.
    غیر از پاریس، سایر شهرهای اروپایی نیز این قابلیت را دارند که به قلب شرکت ها، بانکها، بیمه ها و نهادهای مالی اروپا تبدیل شوند.
    پیشتر قلب تجاری -مالی اتحادیه اروپا موسوم به 'سیتی' در لندن بود اما انتظار می رود این مرکز بزودی به یکی دیگر از کشورهای عضو انتقال یابد.
    در واقع می توان گفت که در میان شهرهای بزرگ اروپایی، پاریس و فرانکفورت بیش از سایر شهرها بخت بیشتری برای جانشینی لندن و تبدیل شدن به قطب تجاری مالی اروپا را داشته باشند.
    بر همین اساس، شهر «او-دو-سن» (Hauts-de-Seine) که در حومه شهر پاریس واقع شده است، با مشارکت برخی شرکت های بزرگ تجاری و مالی، تلاش های زیادی برای جذب شرکتها و نهادهای مالی تجاری را در دستور کار خود قرار داده اند.
    از جمله این تلاش ها می توان به نصب دهها تابلوی تبلیغاتی در فرودگاه های شارل دوگل پاریس و هیثرو لندن اشاره کرد.
    گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که هفته گذشته منتشر شد حاکی از افزایش مجدد نرخ سالانه تورم در این کشور در ماه سپتامبر گذشته و متعاقب برگزاری همه پرسی 23 ژوئن که منجر به برگزیت شد، بوده است.
    براساس داده های دفتر آمار مالی انگلیس نرخ سالانه تورم در این کشور در ماه سپتامبر گذشته به یک درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل از آن که 0.6 درصد بود، 0.4 درصد رشد نشان می دهد.
    در حالی که از زمان برگزاری همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه )، ارزش پوند در برابر دلار و یورو در حدود 18 درصد کاهش داشته است، اما این نهاد انگلیسی گفت هنوز نمی توان ادعا کرد که افزایش قیمت مصرف کننده ناشی از سقوط ارزش پوند است.

    برچسب ها