عصر خودرو

نرخ طلای جهانی ثابت ماند

عصر بازار- طلا پس از ثبت بزرگترین رشد ماهانه پنج ماه گذشته در ژوییه، در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعف ارزش دلار آمریکا و ابهامات سیاسی نزدیک به بالاترین رکورد هفت هفته‌ گذشته ایستاد.

نرخ طلای جهانی ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تقریبا ثابت بود و در 1268.90 دلار ایستاد.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت 0.1 درصد رشد کرد و به 1268.20 دلار رسید. بهای معاملات طلا در ژوئیه 2.2 درصد رشد کرد که بزرگترین رشد ماهانه از فوریه بود.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، دلار ضعیف‌تر همچنان به درخشش فلزات ارزشمند کمک کرده است و به همراه آن تنش‌ها در روابط میان آمریکا با روسیه، کره‌شمالی و ونزوئلا و همچنین جنجال‌های سیاسی در کاخ سفید، تقاضا برای خرید طلا را تقویت می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، طلا اغلب در شرایط ابهام سیاسی و مالی به سرمایه‌گذاری جایگزین تبدیل می‌شود.

    دلار در معاملات روز سه‌شنبه اندکی افزایش یافت اما همچنان نزدیک به پایین‌ترین قیمت دو سال و نیم گذشته در برابر یورو قرار گرفت. ابهامات سیاسی در آمریکا و تردیدها نسبت به احتمال یک دور دیگر افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در سال میلادی جاری، ارزش دلار را تحت فشار منفی قرار داده است.

    سرمایه‌گذاران همچنین منتظر آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در ژوئیه هستند که روز جمعه منتشر می‌شود و ممکن است بر دلار آمریکا تاثیر گذارد. به گفته تحلیلگران، اگر آمار اشتغال غیرکشاورزی در مقایسه با آمار 222 هزار شغل جدید در ژوئن ضعیف‌تر باشد، از رشد طلا حمایت خواهد کرد اما اگر رشد اشتغال قوی‌تر از حد انتظار باشد، طلا ممکن است ناچار شود عقب نشینی کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 16.75 دلار رسید. نقره روز دوشنبه به بالاترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته صعود کرده بود و در ژوئیه 1.3 درصد رشد کرد.

    هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و 884.23 دلار معامله شد. این فلز در ژوئیه حدود 5 درصد افزایش داشت.

    هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش یافت و 938 دلار معامله شد. بهای معاملات پلاتین در ژوئیه حدود 5 درصد رشد داشت که نخستین رشد ماهانه از فوریه بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو