عصر خودرو

رقابت شرقی‌ها برای سرمایه‌گذاری در آسیای مرکزی

سرمایه‌گذاری ژاپن ۱۷ میلیارد دلار

عصر بازار- پس از یکدوره حضور بی‌رقیب چین در کشورهای آسیای مرکزی، به تازگی نمایندگانی از بخش اقتصاد ژاپن در صدد انعقاد قراردادهایی با کشورهای آسیای مرکزی به ارزش کلی ۱۷ میلیارد دلار هستند.

سرمایه‌گذاری ژاپن ۱۷ میلیارد دلار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس ، پس از یکدوره حضور بی‌رقیب چین در کشورهای آسیای مرکزی، به تازگی نمایندگان از بخش اقتصاد ژاپن در صدد انعقاد قراردادهایی با کشورهای آسیای مرکزی به ارزش کلی 17 میلیارد دلار هستند.

    «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن از تاریخ 22 تا 28 اکتبر سال 2015 میلادی (30 مهر تا 6 آبان ماه سال 1394) سفر خود به کشورهای آسیای مرکزی از جمله قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان را آغاز کرده است که نمایندگان بیش از 50 شرکت بزرگ ژاپنی «شینزو آبه» را در این سفر همراهی می‌کنند.

    دولت ژاپن خواستار تحکیم روابط با کشورهای آسیای مرکزی است که با این امر قصد دارد با چین رقابت کند.

    بر اساس این گزارش، ژاپن علاقمند است با کشورهای آسیای مرکزی که دارای اهمیت ژئوپلیتیک است و در چهارراه غرب و شرق قرار دارد، روابط خود را تقویت کند.

    «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه سفر دوره‌ای یک هفته‌ای به مغولستان و پنج کشور آسیای مرکزی را آغاز کرده که پس از سفر به ترکمنستان روز شنبه وارد تاشکند پایتخت ازبکستان می‌شود.

    ژاپن یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است که مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2014 میلادی در سطح 189 میلیون و 500 هزار دلار قرار گرفته است.

    هم اکنون در ازبکستان 10 شرکت مشترک با سرمایه گذاران ژاپنی از جمله یک شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه گذاران ژاپنی فعالیت می‌کنند و همچنین 11 نمایندگی شرکت‌های ژاپنی به ثبت رسیده است.

    دولت ژاپن تاکنون به ازبکستان در مجموع معادل بیش از 3 میلیارد و 400 میلیون دلار کمک مالی و فنی ارائه کرده است و در سایه کمک‌های مالی و فنی ژاپن در ازبکستان یک سری طرح‌های مهم اجتماعی و زیرساختی در زمینه‌های بهداشت، آموزش، انرژی، حمل و نقل، مخابرات و دیگر ابعاد اجرا شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها