عصر خودرو

چرا بازار سکه و ارز آرامش نسبی پیدا کرد؟

عصر بازار- تثبیت نسبی قیمت دلار در کانال قیمتی ۳۸۰۰ تومان و کاسته از دامنه نوسان آن در کنار عدم تداوم روند صعودی قیمت طلای جهانی از سقف شش هفته گذشته و افت قیمت سکه نقدی به زیر سطح یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان موجب فروکش شدن هیجانات خرید در بازار آتی سکه شدند تابدین ترتیب شاهد کاهش قیمت سررسیدهای بازار آتی سکه در معاملات روز دوشنبه باشیم.

چرا بازار سکه و ارز آرامش نسبی پیدا کرد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از جهان اقتصاد، تشدید عدم قطعیت سیاسی در تداوم توافق برجام پس از تنش های سیاسی ایجاد شده پیرامون اعمال تحریم های جدید مجلس نمایندگان آمریکا و ابهام در چینش کابینه دولت آقای روحانی و منفی شدن تراز تجاری در ماه گذشته عواملی بودند که باعبور قیمت دلار از مرز روانی 3800 تومان به بالاترین سطح قیمتی در سال جاری رساندند.

    در بازارهای جهانی طلا نیز تداوم آمارهای ضعیف از اقتصادآمریکا و افت ارزش جهانی دلار به کمترین سطوح خود در 13 ماهه گذشته موجب افزایش قیمت اونس طلای جهانی برای سومین هفته متوالی شدند

    ابراز نگرانی از تورم پایین در بیانیه بانک مرکزی آمریکا و تشدید تردیدها نسبت به توانایی ترامپ در پیاده کردن طرح های بلند پروازانه اقتصادی بعد از شکست وی در طرح جایگزینی بیمه خدمات درمانی موجب تقویت انتظارات صعودی برای قیمت جهانی طلا شده است.

    گزارش وضعیت اشتغال ماهانه در ایالات متحده در هفته جاری به عنوان تاثیر گذارترین خبر هفته در تقویم مارکت جهانی است که می تواند سیگنال قوی برای سرمایه گذاران در ارزیابی توانایی بانک مرکزی آمریکا در افزایش نرخ های بهره ارائه بدهد.

    در معاملات روز دوشنبه فروشندگان توانستند بعد از چند روز طوفانی خریدران را از موج صعودی بازارآتی سکه به پایین بکشند وعنان بازار را به دست بگیرند انتظار می رود عبور قیمت اونس طلای جهانی از سقف قیمتی 1295 و یا تداوم رشد قیمت دلاردر بازار داخلی و شکسته شدن مقاومت یک میلیون 228 هزار تومانی سکه نقدی بتواند بار دیگر هیجانات خرید را به بازار آتی سکه برگرداند. تقویت انتظارات صعودی در روزهای گذشته موجب تشدید فواصل قیمتی میان سررسیدهای بازار آتی سکه وسکه نقدی شده است به طوریکه فاصله 150 هزار تومانی میان دورترین سررسید بازار اتی سکه و سکه نقدی در حال حاضر به حدود 170 هزار تومان افزایش داشته است.

    انتظار می رود در صورت تداوم روند خنثی ونوسان محدود قیمت های دلار واونس طلا شاهد افت تدریجی قیمت های بازاراتی سکه در روزهای آینده باشیم.

    برچسب ها