عصر خودرو

سود ۷.۲ میلیارد دلاری سامسونگ از فروش تراشه در ۳ ماه

عصر بازار- شرکت سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ فقط با تولید تراشه های حافظه و پردازنده ۷.۲ میلیارد دلار سود به دست آورد.

سود ۷.۲ میلیارد دلاری سامسونگ از فروش تراشه در ۳ ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شرکت سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2017 توانست به واسطه تولید و توسعه چیپ های حافظه NAND و DRAM، رتبه شرکت اینتل را تصاحب کند و خود به بزرگ ترین تولید کننده تراشه ها تبدیل شود. این شرکت فقط با تولید تراشه های حافظه و پردازنده 7.2 میلیارد دلار سود به دست آورد و در کل 15.8 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

    بر اساس اطلاعاتی که شرکت اینتل از میزان فروش خود اعلام کرده است؛ این شرکت 3.8 میلیارد دلار سود عملیاتی و در کل 14.8 میلیارد دلار فروش داشته است. این مقدار به نسبت سال گذشته افزایش 190 درصدی رانشان می دهد، البته با در نظر گرفتن نسبت سود عملیاتی به درآمد، سهم شرکت اینتل 25.7 درصد و شرکت سامسونگ 45.7 درصد است که این نشان دهنده عملکرد بهتر سامسونگ نسبت به اینتل است و توانسته است جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.

    اینتل از سال 1992 به عنوان بزرگ ترین سازنده چیپ در جهان شناخته شده است، اما با کاهش فروش رایانه های شخصی و رشد فروش گوشی های هوشمند، شرکت سامسونگ با تولید انواع گوشی های هوشمند و تبلت ها و... توانسته به بزرگ ترین تولید کننده تراشه تبدیل شود.

    انتظار می رود که رونق محاسبات ابری، واقعیت مجازی و استفاده از تکنولوژی در خودرو ها به این روند صعودی سامسونگ کمک کند.

    برچسب ها