عصر خودرو

استراتژیست ارشد بازار کالایی بررسی کرد:

قسمت بد ماجرای کالاها تمام شد؟

عصر بازار: دانیل هاینز، استراتژیست ارشد بازار کالایی بانک «ANZ»، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» به بررسی تأثیرات جدیدترین داده‌های اقتصادی چین بر روی بخش تولید پرداخت.

قسمت بد ماجرای کالاها تمام شد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،‌ هاینز تأکید کرد که اگرچه کاهش تولید مؤثر بوده، اما داده‌های اقتصادی هنوز حاکی از وجود نگرانی برای این بخش است. او افزود: تولید ناخالص داخلی (GDP)‌ در کل مثبت بود اما اگر جزئیات گزارش را در نظر بگیرید، تولید صنعتی، سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت و چیزهای کوچک‌تر مانند تولید برق و فولاد، به رشد منفی ادامه می‌دهند. بازار خودش را برای بهبود آماده کرده بود اما این آمار نشان می‌دهد بهبودی که انتظارش را داشتیم اتفاق نمی‌افتد.

    هاینز ضمن تأکید بر اینکه به حمایت بیشتری از بخش تولید نیاز است تا بتوان بازارها را متعادل کرد، گفت: داده‌های منتشر شده توسط «بی اچ پی بیلیتون»‌ (شرکت معدنی بزرگ انگلیسی-استرالیایی)، نشان می‌دهد که این شرکت و دیگر معادن بزرگ، در حال حاضر تا حد اکثر توان به استخراج کالاها مشغول هستند.

    مجری «سی ان بی سی» با اشاره اظهارات هاینز درباره رشد نسبتاً کم GDP چین و رشد منفی شاخص‌هایی مانند تولید صنعتی، خاطرنشان کرد: وقتی برخی از داده‌های اقتصادی جدید چین را دقیقاً بررسی کنیم، متوجه می‌شویم به طور قطع بدترین دوران برای معدن‌دارها هنوز نرسیده است.

    استراتژیست ارشد «ANZ»‌ در این رابطه گفت: در بازار سنگ‌آهن و فولاد پیشرفت اندکی مشاهده شد زیرا بازار فروش مسکن در چین کمی جان گرفته اما به خاطر عدم بلوغ آن نتوانستیم متعاقباً شاهد بهبود فعالیت کارخانجات نبودیم. هنوز انتظار می‌رود تولید فولاد در چین ضعیف باشد که البته به نفع سنگ‌آهن و زغال‌سنگ نخواهد بود.

    دانیل هاینز ضمن اشاره به اینکه اوضاع چین رو به ثبات است،‌ابراز امیدواری کرد که به کف قیمت کالاها رسیده باشیم.

    مجری‌ «سی ان بی سی» تأکید کرد که به گفته هاینز، اگرچه وضعیت بازار سنگ‌آهن خوب نیست، اما معدن‌داران بزرگ کماکان به تولید و استخراج ادامه می‌دهند. با توجه به این مسئله چه زمانی امکان دارد که سقوط قیمت‌ها به پایان برسد؟

    هاینز در پاسخ تصریح کرد: در زمینه سنگ‌آهن می‌بینیم که معدن دارهای بزرگ به شدت هزینه تولید را کاهش داده‌اند. پاسخ دادن به این سؤال راجت نیست. معدن‌کارهای بزرگ سعی دارند سهم بیشتری در بازار بدست بیاورند اما از طرفی هزینه‌هایشان را نیز تا حد ممکن کاهش دهند.

    او درباره بازار نفت نیز اظهار کرد: اخیراً بهبود کمی در قیمت نفت داشتیم و مسلماً کاهش هزینه تولید نیز تأثیرگذار خواهد بود. به اعتقاد من در اواخر سال 2016 و اوایل 2017، کمبود سرمایه‌گذاری در این حوزه تأثیر خودش را نشان خواهند داد، به خصوص در بازار ‌آمریکا که طول عمر دارایی‌های نفتی به نسبت کوتاه است. اما در کل پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها طی 18 ماه آینده بهبود یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها