عصر خودرو

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلا مطرح کرد:

ضرورت تبدیل شدن به تولید کننده طلا به جای مصرف کننده

عصر بازار: رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلا و جواهربا تاکید بر ضرورت تقویت بنیه تولید و صنعت در کشورمان به این موضوع اشاره کرد که اگر از یک کشور مصرف‌کننده به تولید‌کننده تبدیل شویم، هیچ کشوری تمایلی نخواهد داشت تا با ما قطع ارتباط کرده یا ما را تحت فشار قرار داده و محدودیت‌هایی ایجاد کند، بنابراین باید همچنان برنامه‌ها و اهداف مشخص شده در اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم.

ضرورت تبدیل شدن به تولید کننده طلا به جای مصرف کننده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عبادالله محمد ولی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر پیگیری همه جانبه اقتصاد مقاومتی در اجرای برجام گفت: در شرایطی که کشور‌ها در همه حوزه‌ها تمایل به همکاری با ما را دارند باید ضمن تقویت تولید و تحریک تقاضا، اهداف اقتصاد مقاومتی را نیز به طور جدی پی‌گیری کنیم.

    وی ادامه داد: تجربه نشان داده غافل شدن ما از تولید در مقاطعی، این فرصت را در اختیار برخی کشور‌ها قرار داد تا از نقاط ضعف ما به نفع خود سوء‌استفاده کرده و محدودیت‌هایی برای ما ایجاد کنند.

    این کار‌شناس با تاکید بر این‌که نباید از اجرایی شدن برجام اینگونه استنباط شود که همه مشکلات حل شده است، گفت: شاهد حضور هیات‌های خارجی به کشور هستیم که تعداد آن‌ها در حال افزایش است، بنابراین باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در کنار کالاهای وارداتی بتوانیم کالاهای خودمان را نیز به کشورهای دیگر صادر کنیم.

    اجرایی شدن برجام منجر به ثبات در بازار طلا می‌شود
    رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلا و جواهر با بیان این‌که اجرایی شدن برجام منجر به ثبات در بازار طلا می‌شود، اظهار کرد: با ثبات بازار طبیعی است که سرمایه‌گذاران با خیال راحت و اطمینان بیشتری می‌توانند به بازار وارد شوند و بدون شک در این بازار میزان تقاضا نیز افزایش می‌یابد.

    وی در عین حال بیان کرد: با افزایش تقاضا و تقویت تولید می‌توانیم صادرات خوبی داشته باشیم و همه این‌ها در مجموع ارزآوری بالایی داشته و منجر به تقویت پول ملی نیز می‌شود.

    به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری در نامه خود به رییس جمهور با اشاره به بررسی‌های دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی تاکید کردند که رفع تحریم‌ها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملت ایران کار لازمی است، لیکن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری همه‌ جانبهٔ اقتصاد مقاومتی می‌سر نخواهد شد.

    امید است که مراقبت شود که این مقصود با جدیت تمام دنبال شود و بخصوص به تقویت تولید ملی توجه ویژه صورت گیرد و نیز مراقبت فرمائید که وضعیت پس از برداشته شدن تحریم‌ها، به واردات بی‌رویه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جداً پرهیز شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو