عصر خودرو

وزیر نفت عراق:

تفاهمنامه همکاری ایران و عراق در میادین مشترک بزودی امضا می‌شود

عصر بازار- وزیر نفت عراق خاطرنشان کرد: ما همچنین بازارهای جهانی نفت و سیاست های اوپک را بررسی کردیم و خواستار این شدیم همکاری های مان در اوپک بیشتر شود.

تفاهمنامه همکاری ایران و عراق در میادین مشترک بزودی امضا می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، جبار علی اللعیبی وزیر نفت عراق در حاشیه دیدار با وزیر نفت کشورمان در جمع خبرنگاران گفت:  نشست امروز ما در چارچوب نشست قبلی و  در راستای توسعه روابط نفتی و گازی با ایران بود.

    وی با بیان اینکه روابط دو کشور  بسیار مستحکم است، افزود:  ما در این دیدار درباره همکاری های مشترک در خصوص انتقال نفت کرکوک به پالایشگاه ایران بحث کردیم همچنین در زمینه میادین مشترک پیشرفت خوبی در مذاکرات داشتیم و قرار شده که کمیته های فنی دو طرف بیش از پیش فعال شوند وطی امسال یا سال آینده تفاهمنامه مشترکی در زمینه تولید نفت در دو میدان مشترک خواهیم داشت.

    العیبی ادامه داد: در خصوص بهره برداری از گاز عراق و آموزش کارآموزان و ارسال تجهیزات ایران به عراق و همچنین درزمینه انتقال گاز ایران به بغداد و بصره هم بحث کردیم.

    وی یادآور شد: جلسه امروز در تکمیل سفر سال گذشته وزیر نفت ایران به بغداد است تا بتوانیم به نتایج مطلوب طرفین دست یابیم.

    وزیر نفت عراق خاطرنشان کرد: ما همچنین بازارهای جهانی نفت و سیاست های اوپک را بررسی کردیم و خواستار این شدیم  همکاری های مان در اوپک بیشتر شود.

    وی در ادامه تاکید کرد: عراق کاملا به مصوبات اوپک احترام می گذارد و ما از طرف دولت عراق دستور داریم که باید به مصوبات اوپک پایبند باشیم.

    برچسب ها