عصر خودرو

صادرات زغال سنگ آمریکا نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت؛

افزایش صادرات زغال سنگ، دلیل خروج آمریکا از توافق پاریس

عصر بازار- داده های صادراتی آمریکا نشان میدهد دولت ترامپ توانسته است در مدت زمان کم حضور خود، رونق را تا حدود زیادی به بخش تولید زغال سنگ آمریکا برگرداند و به دستاورد افزایش ۶۰ درصدی صادرات زغال سنگ دست یابد.

افزایش صادرات زغال سنگ، دلیل خروج آمریکا از توافق پاریس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ،میزان صادرات زغال سنگ آمریکا در سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته بیش از 660 درصد افزایش یافته است. افزایش صادرات زغال سنگ آمریکا یکی از دستاوردهای ترامپ در مدت زمان کم حضور خود به عنوان رئیس جمهور این کشور محسوب میشود.

    افزایش صادرات زغال سنگ آمریکا در حالی رخ داده که در زمان دولت قبل آمریکا بخش تولید زغال سنگ این کشور روندی به شدت نزولی داشته و از میزان تولید و اشتغال این بخش به مرور زمان کاسته شده بود. یکی از شعارهای اصلی ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری نیز احیای دوباره بخش زغال سنگ این کشور بود.

    در عین حال یکی از موانع اصلی ترامپ در تحقق هدف رونق بخش زغال سنگ، تعهد این کشور به توافق نامه آب و هوایی پاریس و محدودیت های این توفق نامه برای بخش هایی همچون تولید زغال سنگ بود.

    اما ترامپ معتقد بود پایبندی به توافق نامه ای همچون توافق آب و هوایی پاریس در مقایسه با رونق تولیدات داخلی اولویت ندارد و بر همین اساس تصمیم گرفت آمریکا را از این توافق نامه خارج نماید. در واقع یکی از انگیزه های اصلی ترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس ایجاد امکان رونق برای بخش زغال سنگ بوده است.

    در حال حاضر نیز داده های صادراتی آمریکا نشان میدهد دولت ترامپ توانسته است در مدت زمان کم حضور خود رونق را تا حدود زیادی به بخش تولید زغال سنگ آمریکا برگرداند و به دستاورد افزایش 60 درصدی صادرات زغال سنگ دست یابد.

    زغال سنگ آمریکا عمدتا به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر میشود و در ماه های سپری شده از سال جاری میلادی میزان صادرات زغال سنگ آمریکا به اغلب این کشورها افزایش قابل توجهی داشته است.

    در یک نگاه کلی تر نیز ترامپ برنامه ویژه ای برای افزایش تولید و صادرات بخش انرژی آمریکا اعم از نفت و گاز و زغال سنگ دارد. رویکرد دولت ترامپ در کل بخش انرژی نیز به سرعت نتیجه داده به طوریکه در 5 ماه ابتدایی سال جاری میلادی میزان صادرات انرژی آمریکا در مقایسه با سال گذشته در مجموع بیش از 60 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها