عصر خودرو

در سه ماه دوم سال ۲۰۱۷؛

تولید ناخالص داخلی آمریکا بیش از دو برابر افزایش یافت

عصر بازار- وزارت بازرگانی آمریکا برآورد کرد، رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماه دوم سال جاری میلادی به ۲.۶ درصد افزایش خواهد یافت که بیش از دو برابر سه ماه نخست سال است.

تولید ناخالص داخلی آمریکا بیش از دو برابر افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، وزارت بازرگانی آمریکا در تازه ترین پیش بینی خود اعلام کرد، رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با سه ماه نخست امسال بیش از دو برابر افزایش نشان می دهد. 

    در همین حال آمارها نشان می دهد که میزان خرید مصرف کنندگان افزایش یافته؛ ضمن اینکه حجم سرمایه گذاری در آمریکا بر روی تجهیزات بیشتر شده است که این دو عامل از جمله علل تاثیر گذار بر روی روند روبه رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه دوم سال جاری میلادی شده است. 

    بر همین اساس، تولید ناخالص داخلی آمریکا بین ماه آوریل تا ژوئن به 2.6 درصد افزایش یافت؛ این در حالی است که رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماه نخست سال جاری میلادی 1.2 درصد ثبت شده است. 

    البته رشد درآمدها و پرداختی ها علیرغم اینکه نرخ بیکاری در سه ماه دوم به میانگین 4.4 درصد رسیده است، کُند گزارش می شود و وزارت کار آمریکا اعلام کرد، میزان دستمزدها و حقوق در سه ماه دوم سال 2017 میلادی 5 دهم درصد افزایش یافته؛ در حالیکه این رقم برای سه ماه نخست سال، 8 دهم درصد است. از سویی دیگر، نرخ تورم آمریکا روند نزولی به خود گرفته است.

    بر پایه این گزارش، رشد اقتصادی آمریکا در شش ماهه نخست سال جاری میلادی 1.9 درصد اعلام شده است.

    برچسب ها