عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

روش‌های سنتی مدیریت، صنایع را رقابتی نمی‌کند

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با روش‌های سنتی مدیریت نمی‌توانیم صنایع کشور را به روز و رقابتی کنیم.

روش‌های سنتی مدیریت، صنایع را رقابتی نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده عصر امروز در همایش مشارکت کارآفرینان در دانشگاه صنایع و معادن ایران که در محل سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، اظهار کرد:  با روش های سنتی مدیریت نمی توانیم صنایع کشور را به روز و رقابتی کنیم.

    وی با اشاره به تاریخچه تاسیس برخی سازمان های آموزشی در حوزه صنعت، گفت: سازمان مدیریت صنعتی برای تربیت مدیران متخصص در سال 1341 به عنوان بخش خصوصی تاسیس شد و در سال 1346 نیز ایدرو راه افتاد و سازمان مدیریت صنعتی را زیر نظر خود قرار داد. همچنین در ادامه دانشگاه صنایع و معادن هم در سال 1372 تاسیس و راه اندازی شد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت خروجی دانشگاه های کشور را با نیاز حوزه صنعت دارای تطابق ندانست و افزود: ارایه آموزش های کاربردی و مهارت آموزی برای ورود فارغ التحصیلان کشور به بازار کار ضروری است.

    نعمت زاده با اشاره به این موضوع که  وزارت صنعت، معدن و معدن حدود 280 نفر از فارغ التحصیلان ممتاز  دانشگاهی را به عنوان دستیار مدیران به کار می گیرد، عنوان کرد:  همه باید کمک کنیم تا فاصله ایجاد شده بین دانشگاه و صنعت پر شود.

    وی ضمن درخواست از دانشگاه صنایع و معادن برای ارایه خدمات هم در بخش آموزش های آکادمیک و هم آموزش های آزاد گفت: در برنامه های توسعه ای پیش بینی شده است که حدود 30 درصد از رشد اقتصادی کشور از محل بهره وری تامین شود.

    نعمت زاده سرمایه گذاری اصلی را در حوزه آموزش و تربیت نیروهای مهارت دیده و متخصص دانست و افزود: بنگاه های اقتصادی با تشکیل هیات مدیره، مراکز آموزش کاربردی جهت مهارت آموزی تشکیل دهند.

    برچسب ها