عصر خودرو

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷؛

سود بوئینگ افزایش یافت

عصر بازار- بوئینگ با کاهش شدید هزینه‌های خود توانست به سودی بالاتر از پیش‌بینی‌های وال استریت دست یابد و همین مساله موجب شد ارزش سهام این شرکت با ثبت یک رکورد جدید، به بالاترین رقم از ۲۰۰۹ تاکنون برسد.

سود بوئینگ افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ،دیروز پس از این‌که بزرگترین هواپیماساز جهان، به لطف کاهش شدید هزینه‌های خود، سود ربع دوم و سرمایه در گردش خود را بسیار بالاتر از پیش‌بینی‌های وال‌استریت اعلام کرد و تخمین‌های یک سال کامل خود را افزایش داد، سهام شرکت بوئینگ با 8 درصد افزایش به بالاترین میزان تا به امروز خود دست یافت و رکورد زد.

    جهش ارزش سهام بوئینگ که بزرگترین افزایش از سال 2009 تا کنون بود، بعد از این حاصل شد که شرکت از رقیب دیرینه خود، ایرباس، در شرایطی که تقاضا برای سفر هوایی بالا است، از لحاظ میزان سفارشات جدید پیشی گرفت.

    درآمد بویینگ قبلا در این ربع سال به علت حذف تولید هواپیماهای جت پهن‌پیکر 777 و تحویل تعداد کمتری 737، حدود 8 درصد کاهش یافته بود.

    اما حذف این بخش‌ها برنامه‌ریزی شده بود و از طریق کاهش هزینه با ساده‌سازی خط تولید، حذف 6500 شغل و کاهش هزینه بخش توسعه، بویینگ توانست سود و گردش نقدینگی خود را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشد.

    این شرکت در نظر دارد از بخش خدماتی که در اول جولای افتتاح کرد، ظرف 5 تا 10 سال آینده، سالانه 50 میلیارد دلار درآمد ایجاد کند. این تجارت از بخش‌های نظامی و غیر نظامی بویینگ کمک می‌گیرد و در حال حاضر سالانه 14 میلیارد دلار درآمد دارد.

    مدیر اجرایی ارشد، دنیس مویلنبرگ در کنفرانسی تلفنی گفت: شرکت در نظر ندارد بیش از این تغییر ساختار در خود بدهد اما ما به شدت به کاهش دادن هزینه‌ها ادامه می‌دهیم.

    او گفت: ما در پایین آوردن ساختار هزینه خود بی‌رحم خواهیم بود. تا در نوآوری‌های آینده سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم.

    جریان نقدینگی شرکت از فعالیت‌های ربع دوم سال به نزدیک 5 میلیارد دلار رسید که دو برابر مقدار 2.5 میلیارد دلاری بود که قبلا تخمین زده شده بود.

    فروش جت‌های 787 دریم‌لاینر، 531 میلیون دلار در این افزایش نقدینگی مشارکت داشته است که این در 6 سالی که بوئینگ شروع به تحویل هواپیماهایی با فیبر کربن کرده است، دومین درآمد بزرگ شرکت محسوب می‌شود.

    ارزش سهام بویینگ در معاملات نیم‌روز جمعه با 7.9 درصد افزایش به 229.20 دلار رسید. در کل امسال سهام این شرکت 37 درصد رشد داشته است.

    سهام بویینگ که در سال گذشته 234 میلیون دلار، یا 37 سنت به ازای هر سهم ضرر کرده بود، در ربع دوم امسال 1.76 میلیارد دلار و یا 2.89 دلار به ازای هر سهم سود کرد.

    برچسب ها