عصر خودرو

جذب سرمایه گذاران جهت اجرای برنامه های توسعه ای کشور ضروری است

عصر بازار- استاندار هرمزگان با اشاره به نابرابری درآمدهای دولت با هزینه ها و نیازهای کشور گفت: اجرای برنامه های توسعه ای در گروی جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

جذب سرمایه گذاران جهت اجرای برنامه های توسعه ای کشور ضروری است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، جاسم جادری در آئین بازگشایی دوباره درمانگاه خلیج فارس قشم افزود: تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور نیازمند 700 هزار میلیارد تومان سرمایه است و افراد مدعی عنوان کنند که این حجم از اعتبار برای اداره کشور، تولید، اشتغال و ارایه خدمات زیربنایی غیر از جذب سرمایه گذاری چگونه باید تامین شود.
    وی با بیان اینکه درآمد و هزینه ها مشخص است و با منابع داخلی نمی توان امور را پیش برد، بیان داشت: اعتبارات هزینه ای دولت از 120 هزار میلیارد تومان در سال 1392 با 73 درصد افزایش به 207 هزار میلیارد تومان در سال 95 رسید که شامل افزایش 230 درصدی حقوق کارکنان و افزایش 210 درصدی پرداختی ها به مستمری بگیران و بازنشستگان است.
    استاندار هرمزگان با اشاره به افزایش 1.5 برابری حقوق نیروهای مسلح و بازنشستگان در دولت یازدهم به نسبت نرخ تورم، این مهم را در مقایسه با عملکرد سایر دولت ها بی مانند توصیف کرد و گفت: 650 هزار میلیارد ریال تنها در چهار ماهه امسال برای اداره کشور هزینه شد، در حالی که دولت 450 هزار میلیارد ریال درآمد داشت و با همه پیگیری ها و اقدام های صورت گرفته با 200 هزار میلیارد ریال کسری بودجه مواجه شدیم.
    وی اضافه کرد: مجموعه سرمایه بانک های دولتی با رشد پنج برابری از 110 هزار میلیارد ریال سال 1392 به 540 هزار میلیارد ریال در سال 95 رسید و از سویی 195 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد؛ امسال نیز پرداخت 300 هزار میلیارد ریال مصوب شده که 200 هزار میلیارد ریال در چارچوب رفع موانع تولید و 100 هزار میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی واحد های تولیدی است.
    جادری با اشاره مشکلات بانکی تصریح کرد: برای نمونه مردم در استان هرمزگان 20 میلیارد ریال سال گذشته سپرده گذاری داشتند در حالی که 350 میلیارد ریال وصول مطالبات و 650 میلیارد ریال پرداختی بانک ها بود و در شرایطی که درآمد دولت و وصول مطالبات دشوار است، باید کشور به رشد هشت درصدی برسد.
    او عنوان کرد: در شرایطی که دولتمردان تمام تلاش خود برای خدمت رسانی انجام دادند، از برنامه رساندن کشور به جایگاه نخست در منطقه عقب هستیم و اگر همدل نباشیم، نه تنها به چشم انداز 1404 دست نمی یابیم بلکه درمقابل نسل های آینده نیز شرمنده خواهیم شد.
    استاندار هرمزگان با اشاره به آبرسانی به پنج هزار و 200 روستا در کشور طی چهار سال گذشته ادامه داد: از جمله بیش از 400 روستای این استان که پیش تر با تانکر آبرسانی می شد، به کمتر از 200 روستا رسید که با توجه شرایط مالی دولت، این مهم با همکاری و همراهی مردم و سایر ارکان نظام ممکن شد.
    وی با اشاره به برخورداری بیش از 70 درصد روستاهای قشم از منابع آب آشامیدنی سالم و پایدار برای نخستین بار در طول تاریخ جزیره افزود: 77 هزار مگاوات قدرت نصب شده در کشور داریم که تولید هفت هزار و 900 مگاوات برق در دولت یازدهم ممکن شد اما همچنان در شرایط محدودیت منابع اعتباری با کمبود انرژی در کشور و از جمله استان هرمزگان مواجهیم.
    جادری بیان کرد: پس از برجام 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشور انجام شد که از جمله می توان به مورد چهار میلیارد و 800 میلیون دلاری میدان نفتی پارس جنوبی اشاره کرد که سالانه 130 میلیارد دلار سودآوری خواهد داشت و اگر این قرارداد امضا نمی شد، سالانه بیش از 5.5 میلیارد دلار ضرر می کردیم.
    او اضافه کرد: پس از برجام به رغم همه بد ذاتی ها، بد عهدی ها و عدم پایبندی به قراردادها از سوی آمریکای جنایتکار اجماع جهانی علیه ایران از بین رفت و امروز همگان ایالات متحده را در مورد تحریم های اخیر محکوم می کنند.
    استاندار هرمزگان تاکید کرد: با توجه به حجم توطئه ها باید همه شخصیت ها و مجموعه ها همنوا شده و از دولت و رییس جمهوری که توانست اجماع جهانی را از بین برده و حقانیت ایران را به جهانیان نشان داد، دفاع کنند.

    برچسب ها