عصر خودرو

بررسی گزارش‌های جدید چند شرکت بورسی:

ثبات سودآوری ۲ دارویی

عصر بازار: شرکت‌های «دفارا»، «دیران» و «فنوال» در گزارش‌های جدید خود سودآوری را تغییر نداده‌اند، اما شرکت «ساربیل» و «سفار» تعدیل منفی سودآوری را در گزارش‌های جدید خود پیش‌بینی کرده‌اند.

ثبات سودآوری ۲ دارویی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شرکت سیمان فارس با نماد «سفار» پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به اسفند ماه سال 94 را با سرمایه 233 میلیارد ریال مبلغ 559 ریال اعلام کرده که نسبت به گزارش اولیه آن حاکی از تعدیل منفی 15 درصدی است.

    این شرکت در شش ماهه 395 ریال معادل 71 درصد از سود خود را پوشش داده است. سیمان آرتا اردبیل در گزارش عملکرد میان دوره ای 9 ماهه خود (سال مالی این شرکت منتهی به شهریور 94 است) به ازای هرسهم 560 ریال سود محقق کرده است که نسبت به پیش بینی سود هر سهم برای کل سال (یعنی 986 ریال) حدود 57 درصد پوشش را نشان می‌دهد.

    سود خالص این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 73 درصدی داشته که عمدتا بخاطر کاهش 28 درصد فروش و افزایش 179 درصد هزینه های اداری، عمومی و فروش بوده است. شرکت در این دوره 10 میلیارد و 676 میلیون ریال درآمدهای عملیاتی داشته است. این شرکت موفق به پوشش 57 درصد از سود پیش بینی شده خود در دوره 9 ماهه شده که بخش عمده آن (بیش از 43 درصد) در سه ماهه تابستان محقق شده است.

    ثبات سود آوری در «دیران» و و «دفارا»
    شرکت داروسازی ایران‌دارو با نماد «دیران» نیز بر اساس گزارش عملکرد 6 ماهه، پیش بینی سود هر سهم خود را برای سال مال منتهی به اسفند 94 با سرمایه 160 میلیارد ریالی بدون تغییر نسبت به گزارش پیشین مبلغ 908 ریال اعلام کرده است. این شرکت در دوره شش ماهه موفق به پوشش 49 درصدی سود خود شده که نسبت به سال گذشته با افت 2 درصدی همراه بوده است.

    این شرکت در گزارش سه ماهه موفق به پوشش 20 درصدی شده بود. در میان محصولات فروش‌ رفته، شربت و پودر وی ام پروتئین، به ترتیب با 7.6 و 24.47 درصد پوشش، کمترین میزان پوشش بر اساس پیش‌بینی میزان فروش را به خود اختصاص داده‌اند که البته سهم آنها تنها 5 درصد کل مبلغ فروش پیش‌ بینی شده است.

    شرکت داروسازی فارابی با نماد «دفارا» نیز پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به اسفند 94 را با سرمایه 300 میلیارد ریالی مبلغ 1924 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد که نسبت به گزارش پیشین خود بدون تغییر بوده است. این شرکت موفق به پوشش فقط 20 درصد سود پیش‌بینی شده ابتدای سال خود در دوره 6 ماهه شده که نسبت به بازه مشابه سال 93 با افت 54 درصدی همراه بوده است.

    مهمترین محل ضعف این نماد مربوط است به کاهش فروش کپسول که کمتر از 30 درصد مبلغ پیش بینی شده برای کل سال را در مدت شش ماه به فروش رسانده است. از آنجایی که فروش کپسول، بیش از 53 درصد از کل مبلغ فروش این شرکت را تشکیل می دهد، کاهش میزان فروش کپسول در طول 6 ماه موجب پوشش اندک کل سودآوری شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها