عصر خودرو

بوئینگ:

در مسیر تحویل هواپیماها به ایران از سال ۲۰۱۸ قرار داریم

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بوئینگ در پاسخ به سوالی در مورد قراردادهای فروش هواپیما به ایرلاین های ایرانی گفت، این شرکت در مسیر آغاز تحویل هواپیماها به ایران در سال آینده میلادی قرار دارد.

در مسیر تحویل هواپیماها به ایران از سال ۲۰۱۸ قرار داریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، شرکت بوئینگ در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد به رغم کاهش رقم فروش این شرکت، میزان درآمدش در سه ماهه دوم سال افزایش یافته، و این مسئله موجب افزایش پیش بینی سوددهی شرکت در کل سال شده است. انتشار این گزارش موجب بالا رفتن ارزش سهام این شرکت شد.

    بوئینگ اعلام کرد، در حالی که شرکت های هواپیمایی سودده به ثبت سفارشات جدید ادامه می دهند، سفارشات ثبت شده توسط این شرکت در حال نزدیک شدن به رقم نیم تریلیون دلار است.

    بعد از انتشار این گزارش، ارزش سهام شرکت بوئینگ در معاملات میانه روز با 17.69 دلار، معادل 8.3 درصد رشد به 230.15 دلار رسید. این بیشترین رشد ارزش یک روزه ارزش سهام شرکت بوئینگ از سال 2009 تاکنون بوده است.

    بوئینگ در این گزارش گفته که رقم سفارشات ثبت شده این شرکت در پایان ماه ژوئن به رقم 482 میلیارد دلار رسیده که 27 میلیارد دلار آن بابت ثبت سفارشات جدید در سه ماهه دوم سال بوده است. حدود 90 درصد از این سفارشات مربوط به خریدهای بیش از 5700 ایرلاین تجاری بوده و مابقی به سفارشات محصولات نظامی مربوط می شود.

    در حاشیه انتشار این گزارش، دنیس مویلنبورگ، رئیس و مدیرعامل شرکت بوئینگ در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد قراردادهای فروش هواپیما به ایرلاین های ایرانی گفت، این شرکت در مسیر آغاز تحویل هواپیماها به ایران در سال آینده میلادی قرار دارد.

    شرکت بوئینگ در سال گذشته میلادی قراردادی برای فروش 80 فروند هواپیما با شرکت ایران ایر به امضا رسانده است. این شرکت همچنین در طی ماه های گذشته یک قرارداد فروش 60 فروند هواپیما با شرکت آسمان منعقد کرده است.

    موضع خصمانه دولت ترامپ در قبال توافق هسته ای و احتمال کارشکنی این کشور در تداوم اجرای برجام، آینده قراردادهای خرید هواپیما توسط شرکت های ایرانی از شرکت آمریکایی بوئینگ را با ابهامات و پیچیدگی های فراوانی مواجه کرده است.

    برچسب ها