عصر خودرو

گزارشات ۳ ماهه شرکت‌ها نوید خروج آرام بخش واقعی اقتصاد از رکود

عصر بازار- شرکت‌های طبقه بندی شده در صنایع مختلف بورس تهران گزارشات سه ماهه ابتدایی سال ۹۶ خود را در شرایطی روانه سامانه کدال می‌کنند که نشانگر بهبود بعضا چشمگیر عملکرد عملیاتی در اکثریت آنها می‌باشد. این امر به ویژه در شرکت‌های فلزی، معدنی، پتروشیمی و خودرویی و همچنین سایر صنایع کوچک‌تر قابل مشاهده است.

گزارشات ۳ ماهه شرکت‌ها نوید خروج آرام بخش واقعی اقتصاد از رکود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،این بهبود متاثر از برجام و کاهش هزینه‌های تولید و نقل انتقال وجوه، افزایش نسبی قیمت‌های جهانی و تا حدودی رویکرد صادرات محور است و هنوز ناشی از بهبود تقاضای کل اقتصاد ایران نیست.

    سایر آمارهای کلان اقتصادی، به ویژه آمارهای Leading نیز نشان دهنده تکانه‌های مثبتی در اقتصاد هستند که این بار متفاوت از گذشته مبتنی بر تحریک پولی و مصنوعی اقتصاد نیست.

    در تحلیل‌های یکی دو ماه اخیر دو سه مرتبه اشاره داشتم به اینکه تحلیل سری - زمانی بازار سرمایه و میانگین‌های بلند مدت نشان می‌دهد باید در انتظار خروج پول از بازارهای کاذب و ورود آرام و در ابتدا با احتیاط جریان هوشمند نقدینگی سوداگر به بازار سرمایه باشیم.

    به نظر می‌رسد موج 1 حرکتی بازار که معمولا توسط افرادی که هوش بالای مالی دارند، ساخته می‌شود، در حال شکل گیری است. آینده اقتصاد ایران در دوره دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی از بازار سرمایه خواهد گذشت. محرک‌های واقعی و دستوری اقتصاد (از جمله نرخ ارز) نیز رویکرد تقویت این بازار را خواهند داشت.

    برچسب ها