عصر خودرو

برنامه جدید ترامپ برای حمایت از تولیدات داخلی؛

ممنوعیت استفاده از فولاد وارداتی در خطوط تولید آمریکا

عصر بازار- طبق این طرح تولیدکنندگان خطوط لوله نفت و گاز این کشور ملزم خواهند شد که تا جای ممکن از فولاد تولید داخل استفاده نمایند؛ بنابراین تنها در صورتی که تولیدکنندگان داخلی امکان تأمین فولاد لازم برای پروژه های ساخت خط لوله نفت و گاز را نداشته باشند، امکان استفاده از فولاد وارداتی فراهم خواهد بود.

ممنوعیت استفاده از فولاد وارداتی در خطوط تولید آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ،دولت ترامپ قصد دارد در ادامه برنامه های خود در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، اینبار استفاده از فولاد وارداتی را در ساخت خطوط لوله نفت و گاز ممنوع کند و تولیدکنندگان خطوط لوله نفت و گاز را به استفاده از فولاد تولید داخل ملزم نماید.

    در حال حاضر وزارت تجارت آمریکا در حال کار به منظور نهایی کردن طرحی است که طبق آن تولیدکنندگان خطوط لوله نفت و گاز این کشور ملزم خواهند شد که تا جای ممکن از فولاد تولید داخل استفاده نمایند. بنابراین طرح تنها در صورتی که تولیدکنندگان داخلی امکان تأمین فولاد لازم برای پروژه های ساخت خط لوله نفت و گاز را نداشته باشند، امکان استفاده از فولاد وارداتی فراهم خواهد بود.

    طرح پیشنهادی وزارت تجارت آمریکا بر اساس دستور رئیس جمهور این کشور طراحی شده است. ترامپ در اولین روزهای کاری خود بعد از انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا، به وزارت تجارت این کشور دستور داد تا هرچه سریعتر با استفاده از اختیارات قانونی موجود طرحی را به منظور استفاده حداکثری از فولاد و آهن داخلی در خطوط لوله نفت و گاز آمریکا تهیه نمایند. در حال حاضر و بعد از گذشت چندین ماه این طرح توسط وزارت تجارت آمریکا نهایی شده و در مراحل تصویب نهایی به سر میبرد.

    ترامپ از زمان شروع به کار خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا بارها بر ضرورت توجه جدی به صنعت فولاد و عدم وابستگی به واردات فولاد تأکید کرده است. چند ماه قبل ترامپ در یکی از سخنرانی های خود گفته بود که واردات فولاد به امنیت ملی آمریکا آسیب میرساند. او همچنین به وزیر تجارت خود دستور داده بود که گزارشی از وضعیت بازار فولاد و میزان وابستگی به واردات در این حوزه تهیه نماید.

    انجمن تولیدکنندگان فولاد آمریکا که در حال حاضر بیش از 75 درصد بازار فولاد آمریکا را در دست دارند به شدت از رویکرد ترامپ در زمینه حمایت از تولیدکنندگان داخلی فولاد و وضع محدودیت بر واردات فولاد حمایت کرده اند. الزام استفاده از فولاد تولید داخل در تولید خطوط لوله نفت و گاز برنامه جدید دولت ترامپ در زمینه حمایت از تولیدکنندگان داخلی فولاد است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو