عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری کالای خاورمیانه درباره خروج پتروشیمی ها از بورس کالا مطرح کرد

بورس کالا را باید به مرجع قیمت گذاری در منطقه تبدیل کنیم

عصر بازار: اگر خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا اتفاق بیفتد آیندگان به ما خرده خواهند گرفت.

بورس کالا را باید به مرجع قیمت گذاری در منطقه تبدیل کنیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲:۰۰

    محمد حسن کمال آبادی، مدیرعامل کارگزاری کالای خاورمیانه با بیان این مطلب در ارتباط با صحبت هایی که درخصوص خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا مطرح شده است، به پایگاه خبری «عصر بازار» خاطرنشان کرد: به جای اینکه صحبت از توسعه بورس کالا شود بحث حذف آن را به میان می آورند. در کجای دنیا به عقب برمی گردند که ما این کار را انجام دهیم. تصمیم گیری ها باید در این راستا باشد که بورس کالای ایران به مرجع قیمت گذاری کالاها در منطقه تبدیل شود نه اینکه یک سیستم نوپا را آنقدر با مسائل حاشیه ای درگیر کنیم که فرصت رسیدن به مسائل اساسی را هم نداشته باشد.

    وی گفت: به نظر من باید 10 درصد معافیت مالیاتی صادرات به شرکت هایی تعلق بگیرد که محصولات خود را از بورس کالا به فروش می رسانند تا به این ترتیب بخش صادارت نیز به طور کامل به بورس کالا بیاید.
    این کارگزار بورس کالا در ادامه به صحبت هایی که درباره نرسیدن مواد پتروشیمی به دست مصرف کنندگان اصلی شده است اشاره و اظهار کرد: یک محصول پتروشیمی درنهایت در واحدهای تولیدکننده مصرف خواهد شد و بهین یاب که برای رساندن محصول به دست تولیدکنندگان واقعی راه اندازی شده است در عمل هیچ کمکی به واحدهای تولیدی خرد نمی کند.

    وی افزود: در گذشته که هیچ محدودیتی وجود نداشت، تولیدکنندگانی که از لحاظ نقدینگی دچار مشکل بودند توسط واسطه ها تامین مالی می شدند و درنهایت تولید در کشور اتفاق می افتاد. اما از زمانی که بهین یاب راه اندازی شده است بسیاری از تولیدکنندگان خرد سهمیه خود را می فروشند. درواقع ابزاری مانند بهین یاب که با اسم حمایت از تولید ایجاد شده در عمل تولیدکنندگان خرد را نابود کرده است.

    وی پیشنهاد کرد: تولیدکنندگان خردی که توان خرید در حجم بالا را ندارند می توانند به جای تامین مالی از واسطه ها در قالب یک تشکل محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها