عصر خودرو

تک نرخی شدن ارز چاره توسعه صادرات کالا‌های اساسی

عصر بازار- یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: انتظار می‌رود به منظور اولویت قرار دادن صادرات کالا‌های اساسی، تک نرخی شدن ارز در دستور کار قرار گیرد.

تک نرخی شدن ارز چاره توسعه صادرات کالا‌های اساسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مهدی معصومی اصفهانی عضو اتاق بازرگانی تهران وضعیت فعلی را بهترین زمان ممکن برای  تک نرخی شدن ارز دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی و وجود مشکلاتی در عرصه تجارت از جمله واردات کالا،  تحقق این امر به علت وجود تنش کم در حوزه تجارت، کمترین اعتراض و واکنشی از جانب فعالان اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

    وی با اشاره به عوامل دخیل در یکسان سازی نرخ ازر عنون کرد: اقتصاد کشور به دو بخش تقسیم شده که هم اکنون بخشی از آن درگیر تورم ساختگی و بخش دیگر به علت دخیل بودن منافع مردم از جمله حوزه مواد غذایی، فاقد تورم بوده و همین مسئله مانع از تک نرخی شدن ارز می‌شود.

    معصومی اصفهانی تصریح کرد: یکسان سازی نرخ ارز به مرور زمان عرصه را بر رانت خواران کشور تنگ‌تر می کند و این امر منجر به حذف مشاغل کاذب از صحنه اقتصادی کشور خواهد شد.

    این عضو اتاق بازرگانی تهران در پایان خواستار کنترل نرخ ارز شد و افزود: در حال حاضر وجود مسائل و بحران‌های منطقه‌ای مشکلات چند نرخی بودن ارز را دوچندان می‌کند، بنابراین باید به منظور اولویت قراردادن صادرات کالا‌های اساسی، تک نرخی شدن ارز را در دستور کار قرار داد.

    برچسب ها