عصر خودرو

۱۰۰ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۳۰۰ مگاوات انرژی در فارس راه اندازی می شود

عصر بازار- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با بیان اینکه ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۳۰۰ مگاوات انرژی در فارس راه اندازی می شود، گفت: این تعداد نیروگاه نیازمند ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است و برای اجرای برخی از این نیروگاه ها اقدامات مقدماتی انجام شده است.

۱۰۰ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۳۰۰ مگاوات انرژی در فارس راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، یدالله رحمانی، سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح تولید پنل های خورشیدی در شیراز افزود: فارس قابلیت های زیاد در تولید انرژی خورشیدی دارد، احداث 22 نیروگاه قطعی شده، عملیات احداث پنج نیروگاه شروع شده است و پنج نیروگاه خورشیدی هم تا پایان سال 96 در فارس عملیاتی می شود.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اضافه کرد: 38نیروگاه در مقیاس کوچک نیز در دشت های فارس که قابلیت کشاورزی ندارد احداث می شود و افق آینده توسعه فارس در این حوزه به این سمت می رود که مزارع تولید انرژی خورشیدی جای مزارع آسیب دیده از خشکسالی را خواهد گرفت.
    رحمانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اجرای طرح های صنتعتی، بیکاری را در فارس کاهش داده است، گفت: میزان بیکاری در فارس بعد از 12سال روند رو به کاهش پیدا کرده و به 11/4درصد رسیده که این رقم یک درصد از متوسط کشور کمتر است.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، بیان کرد: با اجرای طرح های صنتعتی و تولیدی در سال های اخیر، این استان در زمینه رتبه سرمایه گذاری از جایگاه بیست و پنجم کشور به جایگاه چهارم ارتقا یافته است و علاوه بر این 61هزار و 400 میلیارد تومان بسته سرمایه گذاری در فارس آماده واگذاری به سرمایه گذار است.
    رحمانی ادامه داد: برای رفع تنگناهای مالی و نقدینگی صنعت فارس اقدام های لازم صورت می گیرد، 137 واحد صنعتی تا 2هفته برای رفع مشکلات خود، تسهیلات دریافت می کنند.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در این آیین بیان داشت: همه تلاش ها معطوف به حل مشکلات صنعت فارس است ، 633میلیارد تومان برای رفع مشکلات 428 واحد صنعتی فارس تامین شده است و این استان در این زمینه رتبه 122 درصدی در کشور دارد.
    علی همتی، با اشاره به اینکه در آینده نزدیک سه طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی شامل فولاد نی ریز، سیمان نی ریز و کربنات سدیم فیروز آباد در استان فارس فارس افتتاح می شود، گفت: این طرح ها با یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای یک هزار و 200 نفر راه اندازی خواهد شد.

    برچسب ها