عصر خودرو

تا سال ۲۰۲۰؛

بازار اقلام استیجاری، ۱۰ درصد GDP چین می‌شود

عصر بازار- سال گذشته معاملاتی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار در بازار اقلام استیجاری چین انجام شد که تا سال ۲۰۲۰ می‌تواند به ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی چین افزایش یابد.

بازار اقلام استیجاری، ۱۰ درصد GDP چین می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، بر طبق گزارشی از مرکز اطلاعات دولتی چین، سال گذشته معاملاتی به ارزش بیش از 500 میلیارد دلار در بازار اقلام استیجاری چین انجام شد که تا سال 2020 می‌تواند به 10 درصد تولید ناخالص ملی چین افزایش یابد. 

    اندرو آتکینسون، مدیر بازاریابی در در شرکت مشاور چاینا اسکینی، به سی‌ان‌بی‌سی گفت: بازار اقلام استیجاری چین تنها به این علت در چین این اندازه قدرتمند شده است که معاملات آن بدون پول نقد انجام می‌شود.
    همه چیز از توپ بسکتبال گرفته تا دوچرخه و بسته‌های باتری اجاره داده می‌شود چراکه شرکت‌های تازه تاسیس به دنبال آزمودن پتانسیل سود آینده این محصولات هستند.

    فقط در بازار دوچرخه استیجاری چین، دوچرخه‌های نارنجی‌ نقره‌ای موبایک، دوچرخه‌های زرد اوفو، مدل‌های آبی آسمانی از بلوگوگو، مدل‌های سبز نئون از یوبایسیکل، و دوچرخه‌های رنگین‌کمانی درخشان در تاریکی کی‌کای، و گزینه‌هایی از 30 شرکت وجود دارند.

    پس از این‌که ثبت‌نام و پرداخت سپرده اولیه انجام شد، کاربران برای نیم ساعت استفاده از دوچرخه‌های جی‌پی‌اس‌دار تنها مبلغ بسیار اندک 7 سنت آمریکا را پرداخت می کنند.

    آتکینسون می‌گوید: واقعا این که چطور این شرکت‌ها با 0.5 یا 1 یوان به ازای هر سفر، پول درمی‌آورند جای سوال است اما با سرمایه‌گذاری عظیم و کلانی که این شرکت‌ها دریافت می‌کنند واقعا فعلا ضرورتی برای سودآوری در این مرحله نمی‌بینند، بلکه برای توسعه سهم بازار خود رقابت می‌کنند.

    سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد که بازار استیجاری توپ بستکبال، ژولگی‌کیو، در آوریل امسال در جیاشینگ شروع به کار کرد و به شهرهای پکن، شانگهای و هانگ‌ژو گسترش پیدا کرد. با پرداخت سپرده اولیه 4.27 دلار شما از این خدمات بهره‌مند می‌شوید و به ازای هر ساعت استفاده از توپ بسکتبال که در نزدیکی زمین‌های بسکتبال پارک‌ها به شما اجاره داده می‌شود 0.15 دلار از حساب سپرده شما کم می‌شود. دانش‌آموزان با کارت شناسایی خود می‌توانند این توپ‌ها را مجانی اجاره کنند.

    تشک‌های بادی برای چرت زدن، باتری‌های پاوربانک برای تلفن همراه و خودروهای الکتریکی از چیزهای دیگری است که به اشتراک گذاشته می‌شوند.

    برای رانندگی کردن با خودروهای الکتریکی استیجاری، کاربران اوکارد، برای اولین نیم ساعت استفاده خود 2.21 دلار پرداخت می‌کنند و بعدا به ازای هر دقیقه اضافی 7 سنت می پردازند و اگر یک روز کامل از خودرو برقی استفاده کنند حد اکثر 26.53 دلار خواهند پرداخت، این درحالی است که سپرده اولیه برای این سرویس 147 دلار است. این ساختار قیمتی آن را از تاکسی هم ارزان‌تر ساخته است.

    هرچند شرکت اوکارد از مدل ایستگاهی استفده می‌کند، شرکت‌های به‌اشتراک‌گذاری خودروی الکتریکی دیگری هم وجود دارند که مدل بدون ایستگاه را به کار گرفته‌اند که در آن کاربران می‌توانند خودروهای اجاره‌ای خود را در هر مکانی پارک کرده و رها کنند.

    برچسب ها