عصر خودرو

صعود نفت جهانی در آستانه دیدار کشورهای اوپک و غیراوپک

عصر بازار- نفت پس از ریزش چشمگیری که روز جمعه متحمل شد، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در آستانه دیدار میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک افزایش یافت.

صعود نفت جهانی در آستانه دیدار کشورهای اوپک و غیراوپک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات برنت برای تحویل در سپتامبر در بازار لندن 24 سنت افزایش یافت و به 48.30 دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه پس از این که یک شرکت مشاوره، افزایش تولید نفت اوپک در ماه جاری را پیش بینی کرد 1.24 دلار یا 2.5 درصد ریزش کرد.

    بهای معاملات نفت خام آمریکا برای تحویل در سپتامبر در بازار نایمکس 17 سنت افزایش یافت و در 45.94 دلار در هر بشکه ایستاد.

    وزیران کشورهای عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان روز دوشنبه برای بحث و گفت‌وگو درباره پیمان توافق کاهش تولید در شهر سن‌پترزبورگ روسیه دیدار می‌کنند.

    به گفته منابع آگاه از مذاکرات، این کمیته ممکن است محدودیت تولید نفت نیجریه و لیبی را توصیه کند. با این‌همه برخی از تحلیلگران نسبت به این که این گروه چنین اقدامی انجام دهد، عمیقا بدبین هستند.

    کانامی گوکن، استراتژیست شرکت کارگزاری کالای اوکاتو شوجی در این باره اظهار کرد: این کمیته ممکن است بیانیه‌ای درباره همکاری در کاهش تولید صادر کند، اما کاهش تولید از سوی لیبی و نیجریه بعید است مورد بررسی قرار گیرد، زیرا به عنوان مثال لیبی تازه از جنگ داخلی خارج شده است.

    الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، اظهار کرده است که زمانی که تولید لیبی و نیجریه تثبیت شود، این کشورها باید تولیدشان را محدود کنند.

    بر اساس گزارش رویترز، عصام المرزوق، وزیر نفت کویت، روز شنبه اظهار کرده بود که پایبندی به توافق کاهش تولید از سوی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک خوب بوده و احتمال کاهش بیشتر تولید وجود دارد.

    در این بین، محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، روز یکشنبه، اظهار کرد که روند تعادل مجدد بازار نفت رو به پیشرفت است، با این‌همه این روند آهسته‌تر از حد انتظار انجام می‌گیرد اما در نیمه دوم سال 2017 سرعت خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو