عصر خودرو

طلای جهانی بالای ۱۲۵۰ دلار ماند

عصر بازار- طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ابهامات سیاسی در آمریکا که کاهش ارزش دلار را به دنبال داشت، در بالاترین قیمت چهار هفته گذشته ایستاد.

طلای جهانی بالای ۱۲۵۰ دلار ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تقریبا ثابت بود و در 1254.31 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار اوایل روز دوشنبه تا سطح 1257.18 دلار صعود کرده بود و هفته گذشته 2.1 درصد رشد داشت.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت تغییر چندانی نداشت و در 1254.70 دلار قرار گرفت.

    بر اساس گزارش رویترز، در شرایطی که مشکلات سیاسی در آمریکا امیدها برای تصویب سریع تدابیر محرک اقتصادی دونالد ترامپ شامل کاهش مالیات و تسهیل مقررات را ضعیف کرده است، دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ نزدیک به پایین‌ترین قیمت 13 ماه گذشته قرار گرفت. ضعیف شدن دلار معاملات کالاهایی مانند طلا که به این ارز معامله می‌شوند را برای سرمایه‌ گذاران غیر آمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

    به گفته یوئیجی ایکه‌میزو، مدیر شعبه توکیوی بانک ICBC استاندارد، سرمایه‌ گذاران نسبت به آنچه پیرامون دولت دونالد ترامپ اتفاق می‌افتد، نگران‌تر شده و محتاط مانده‌اند. انتظار می‌رود بازار با نزدیک شدن به ایام تعطیلات تابستانی در آسیا آرام باشد، اما اگر قرار باشد حرکت کند، این حرکت به سمت افزایش قیمت خواهد بود.

    طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا که روز جمعه منتشر شد، صندوق‌های پوشش ریسک و مدیران سرمایه‌ قراردادهای خرید طلا در بازار معاملات آتی کامکس نیویورک را در هفته منتهی به 18 ژوییه برای نخستین بار در شش هفته گذشته افزایش دادند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 16.42 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، به 929.40 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و 843.08 دلار معامله شد.

    برچسب ها