عصر خودرو

در ماه جاری میلادی؛

تولید نفت اوپک افزایش یافت

عصر بازار- آمار حاکی از آن دارد که تولید نفت اوپک در ماه جاری میلادی به بیش از ۳۳ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت که نشان از کم رنگ شدن پایبندی کشورها به توافق اوپک دارد.

تولید نفت اوپک افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، انتظار می رود تولید نفت اوپک در ماه جاری میلادی به دنبال افزایش تولید نفت عربستان سعودی، نیجریه و امارات متحده عربی در مقایسه با ماه قبل از آن یعنی ژوئن روزانه 145 هزار بشکه افزایش داشته باشد که این موضوع حاکی از کمتر شدن پایبندی کشورها به توافق اوپک دارد. 

    در همین حال «دانیل گربر» مدیر اجرایی «پترول لوجستیک» در «ژنو» گفت: پیش بینی می شود تولید نفت اوپک در ماه جاری میلادی به بیش از 33 میلیون بشکه در روز برسد.

    همچنین مدیر یکی از شرکت هایی که عرضه نفت اوپک را توسط تانکرها رصد می کند، گفت: برآورد می شود که حجم نفت اوپک در ماه جاری میلادی به نسبت نیمه نخست سال جاری میلادی بطور میانگین بیش از 600 هزار بشکه در روز افزایش داشته باشد.

    بر همین اساس، اوپک هفته گذشته اعلام کرد تولید نفت این سازمان در ماه گذشته میلادی بطور میانگین 32.61 میلیون بشکه در روز بوده که در مقایسه با ماه قبل از آن یعنی «می» به دنبال روند صعودی تولید نفت لیبی، نیجریه، عراق و عربستان روزانه 393 هزار بشکه افزایش نشان می دهد. 

    بر اساس منبع ثانویه، تولید نفت خام عربستان سعودی در ماه گذشته میلادی با افزایش 51 هزار و 300 بشکه در روز به 9.950 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    تولید نفت لیبی در ماه گذشته میلادی با افزایش 127 هزار بشکه در روز به روزانه 852 هزار بشکه رسید؛ ضمن اینکه این رقم برای نیجریه با افزایش 96 هزار و 700 بشکه در روز به 1.733 میلیون بشکه در روز است.

    بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی،  پایبندی کشورهای اوپک در ماه گذشته میلادی با رسیدن به 78 درصد، کمترین سطح ممکن از ابتدای سال جاری میلادی را تجربه کرده است.

    برچسب ها