عصر خودرو

امروز در بازارهای جهانی؛

افت ارزش دلار، اونس را صعودی کرد

عصر بازار: قیمت طلای جهانی امروز تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش بازگشایی شد.

افت ارزش دلار، اونس را صعودی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی همچنان منتظر روشن شدن زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هستند، کاهش ارزش دلار در دو روز اخیر موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا شده است.

    بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0/1 درصد افزایش به بیش از 1177 دلار رسیده است . قیمت طلا روز سه شنبه نیز با افزایش 0/5 درصدی روبرو شده بود. قیمت طلا پیش از این به طور متوالی در 3 روز قبل با کاهش مواجه بود.

    انتشار آمارهای مربوط به وضعیت اقتصادی منطقه یورو تاثیر زیادی بر افزایش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا داشته است. مقام های بانک مرکزی اروپا نیز از احتمال اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر خبر داده اند.

    کاهش ارزش دلار موجب افزایش تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا می شود. کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

    در حالی که قیمت طلا بالاتر از میانگین 200 روز گذشته خود یعنی سطح 1175 دلاری است برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در آستانه نشست روز پنج شنبه بانک مرکزی اروپا و نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

    برخی از تحلیلگران ارشد موسسه او سی بی سی تاکید کردند که افزایش قیمت طلا به بالاتر از سطح 1175 دلاری یک نشانه تکنیکال است که نشانگر ادامه روند صعودی قیمت طلا حداقل در کوتاه مدت خواهد بود.

    البته نا گفته نماند احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا و احتمال بهبود اوضاع اقتصادی این کشور همچنان فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها