عصر خودرو

آغاز برداشت از تنها میدان نفتی باقی‌مانده غرب کارون تا پایان شهریور

عصر بازار- در حالی که ظرفیت تولید میدان‎های آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یادآوران و یاران شمالی در مجموع به حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده، شمارش معکوس برای برداشت نفت از میدان یاران جنوبی هم آغاز شده است.

آغاز برداشت از تنها میدان نفتی باقی‌مانده غرب کارون تا پایان شهریور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، فاز نخست طرح توسعه میدان آزادگان شمالی، فاز نخست طرح توسعه میدان یادآوران و طرح توسعه میدان یاران شمالی، آبان‌ماه سال گذشته  به طور رسمی با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد و هم اکنون روزانه از این میادین به ترتیب حدود 75، 115 و 30 هزار بشکه نفت برداشت می‌شود.

    توسعه فاز نخست یادآوران با سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در دستور کار شرکت ساینوپک چین قرار داشته؛ توسعه فاز نخست آزادگان شمالی با 2 میلیارد و 550 میلیون دلار با راهبری شرکت ملی نفت چین (CNPC) به سرانجام رسیده و میدان یاران شمالی هم با رقمی کمتر از 600 میلیون دلار از سوی شرکت نفت و گاز پرشیا توسعه داده شده است.

    یاران جنوبی تنها میدان مشترک غرب کارون است که هنوز برداشت از آن آغاز نشده و پیش‌بینی می‌شود تا شهریورماه امسال تولید زودهنگام این میدان به میزان 10 هزار بشکه در روز آغاز شود و تا پایان سال به 25 هزار بشکه در روز برسد.

    برچسب ها