عصر خودرو

تقوی، کارشناس اقتصادی :

ایران جذابیت های ویژه ای برای سرمایه گذاری خارجی دارد

عصر بازار- آقای روحانی تاکنون در زمینه اقتصادی به خوبی عمل کرده و اگر شرایط همینطور ادامه پیدا کند، وضعیت اقتصاد بهبود خواهد یافت.

ایران جذابیت های ویژه ای برای سرمایه گذاری خارجی دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از آریا ، مهدی تقوی اقتصاددان در ارزیابی خود از وضعیت سرمایه گذاری خارجی در کشور در  دوران پسابرجام به خبرنگار اقتصادی آریا گفت:کشورهای مقابل ایران درخصوص ورود به بازار ایران محتاطانه عمل می کنند و امیدوارم پس از بررسی های لازم وارد همکاری مشترک با سرمایه گذاران ایرانی شوند .خوشبختانه اقتصاد کشور به سوی پیشرفت و توسعه در حال حرکت می باشد و از وضعیت خوبی برخوردار است و در شرایطی که سرمایه گذاران خارجی وارد اقتصاد کشور شوند این پیشرفت با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت. این بدین معنی است که با ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران علاوه بر رونق اقتصادی شاهد بهبود شرایط اقتصاد، کاهش تورم و نرخ رشد افزایشی خواهیم بود.
    وی در خصوص تعاملات اقتصادی کشورهای اروپایی با ایران با وجود تهدیدات آمریکا و اعمال تحریم ها علیه کشورمان، اظهار داشت: قرارداد نفتی توتال که با کشور فرانسه در زمینه نفت و گاز منعقد شد، در واقع اولین سرمایه گذاری خارجی در کشور محسوب می شود و در آینده به جذب سرمایه دیگر کشورهایی که قصد ورود به بازار ایران را دارند ،کمک خواهد کرد. تحریم ها دوباره بر اقتصاد ایران اعمال نخواهند شد ، چرا که در متن برجام به اینکه احتمال اعمال دوباره تحریم ها بر ایران وجود دارد هیچ اشاره ای نشده و توافق برجام با حضور جان کری وزیر امورخارجه آمریکا انجام گرفته است. دونالد ترمپ رئیس جمهور آمریکا تصویری از مردم آمریکاست که البته از تعادل روانی برخوردار نیست. مردم آمریکا باید به هیلاری کلینتون رای می دادند،اما به فردی رای دادند که در گفتارش هیچ منطقی وجود ندارد. البته حضور آمریکایی ها در اقتصاد ایران هیچ تاثیری ندارد و همین که اروپایی ها تمایل دارند در ایران سرمایه گذاری کنند ،کافیست و مدت کوتاهی که از زمان قرارداد توتال بگذرد، سایر کشورهای اروپایی نیز جذب بازار ایران خواهند شد. ایران برای سرمایه گذاری از جذابیت های ویژه ای برخوردار است که نیروی انسانی فعال نمونه ای از آن است. نیروهای انسانی در ایران تحصیلات دانشگاهی دارند و جوانان ایرانی در زمینه کاری فعال هستند. بعلاوه دانشگاه های ایران نیز در مقایسه با کشورهایی مانند هند و اندونزی از سطح بالاتری برخوردارند و از سوی دیگر قیمت ارزان انرژی موجب جذب بسیاری از کشورها برای سرمایه گذاری در ایران خواهد بود.
    استاد دانشگاه علامه طباطبایی درباره احتمال پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا نیز گفت: عضویت ایران در اتحادیه ها و پیمان های منطقه ای و فرامنطقه ای بسیار مفید و موجب تعامل بیشتر ایران با کشورها و افزایش اعتماد سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران خواهد بود. قدم اول در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی در زمینه نفت و گاز ، قرارداد توتال  بود و در قدم دوم برای مثال گروهی از خودروسازان وارد کشور خواهند شوند. سرمایه گذاران خارجی قبل از ورود به بازار ایران شرایط را ارزیابی می کنند و ورود کشورهای اروپای به ایران پس از قرارداد توتال مقداری زمان بر خواهد بود. همچنین ،با ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران ،شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود و اقتصاد ایران به یک اقتصاد سالم تبدیل خواهد شد. آقای روحانی تاکنون در زمینه اقتصادی به خوبی عمل کرده و نرخ تورم را کاهش و نرخ رشد منفی را به مثبت تبدیل کرده است و اگر شرایط همینطور ادامه پیدا کند، وضعیت اقتصاد بهبود خواهد یافت.

    برچسب ها