عصر خودرو

نیروگاه بزرگ خورشیدی در جنوب ایران توسط شرکت اروپایی ساخته می شود

عصر بازار- استاندار هرمزگان از امضای تفاهمنامه ساخت یک نیروگاه بزرگ خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در جنوب ایران توسط یک شرکت اروپایی خبر داد.

نیروگاه بزرگ خورشیدی در جنوب ایران توسط شرکت اروپایی ساخته می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، 'جاسم جادری' که در راس هیاتی از مدیران استان هرمزگان برای توسعه همکاری با استان پولیا و بندرباری در جنوب ایتالیا و امضای پیوند خواهرخواندگی میان 2 استان به رم سفر کرده است، گفت: در حاشیه دیدارهایی که در سفر به ایتالیا داشتیم، یک تفاهمنامه برای ساخت یک نیروگاه بزرگ خورشیدی با ظرفیت 100 مگاوات در استان هرمزگان توسط یک شرکت اروپایی امضا شد.
    استاندار هرمزگان بدون اشاره به جزئیات این تفاهمنامه افزود: ما در این سفر از طرح های مختلف بازدید کردیم. در این دیدارها قرار شد تا در قالب یک تفاهمنامه میان دو استان هرمزگان و پولیا اقداماتی صورت بگیرد و در این راستا یک تفاهمنامه ساخت نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 100 مگاوات به ارزش 140 میلیون یورو را امضا کردیم.
    وی افزود: در دیدارهای متعددی که در سفر به ایتالیا داشتیم همچنین قرار شد تا تفاهمنامه ای در رابطه با مسایل زیست محیطی و قطعات مورد نیاز محیط زیست که برروی خودروهای تولیدی ایران خودرو نصب خواهند شد، امضا شود.
    وی با تاکید بر اینکه روابط دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد، گفت: این سفر در راستای توسعه روابط دوجانبه بویژه میان استان های هرمزگان و پولیا که دارای مشخصات مشترک آب و هوایی، محیطی و صنعتی هستند، صورت گرفت و می تواند در راستای توسعه این اقدامات میسر باشد.
    در دیدار استاندار هرمزگان با استاندار پولیا راه های افزایش همکاری میان این 2 استان مورد بررسی قرار گرفت. پولیا استانی در جنوب شرقی ایتالیا است که از سمت شرق با دریای آدریاتیک، از جنوب شرقی با دریای یونان، از جنوب با خلیج تارانتو، از شمال با مولیزه، هم مرز است.

    برچسب ها