عصر خودرو

هیئت تجاری ایران به قطر رفت

عصر بازار- گروهی از تجار ایرانی با سفر به دوحه راه های ارتقاء همکاری های تجاری دوجانبه و امکان ایجاد شراکت های تجاری را با همتایان قطری شان مورد بررسی قرار دادند.

هیئت تجاری ایران به قطر رفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، تجار ایرانی به همراه همتایان قطری شان، راه های ارتقاء همکاری های تجاری دوجانبه و امکان ایجاد شراکت های تجاری و انعقاد قراردادهای ویژه در بخش مواد غذایی را مورد بررسی قرار دادند.

    تعدادی از تجار ایرانی با سفر به دوحه با تعدادی از تجار قطری دیدار و گفت وگو کردند.

    در این دیدار، شرکت های ایرانی آمادگی خود را برای صادرات محصولات خود به بازار قطر اعلام داشتند. شرکت های قطری نیز نسبت به همکاری با طرف های ایرانی در این زمینه اعلام آمادگی نمودند.

    محمد بن احمد بن توار الکواری، نایب رئیس اتاق قطر و تجار قطری نسبت به بررسی محصولات ایرانی و همکاری های مشترک با شرکت های ایرانی فعال در بخش مواد غذایی ابراز تمایل کردند. این فعال تجاری قطری تاکید کرد که اتاق قطر آماده ارائه اطلاعات مورد نیاز به تجار ایرانی برای کمک به افزایش همکاری های مشترک بین بخش های خصوصی دو کشور است.

    در این دیدار، خسرو تاج، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ایران که ریاست هیئت تجاری ایران را بر عهده دارد تمایل کشورش برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی با قطر را اعلام کرد. وی تاکید کرد این سفر و دیدارهای دوجانبه به اتقاء سطح مبادلات تجاری بین دو کشور که به سود اقتصادهای ایران و قطر است کمک خواهد کرد.

    در این سفر، خسروتاج با رئیس اتاق قطر نیز دیدار کرد. موضوع اصلی این دیدار روابط اقتصادی و تجاری ایران و قطر و راه های ارتقاء آنها بود. معاون وزیر صنعت ایران در این دیدار گفت، تعداد زیادی از شرکت های ایرانی به دنبال ورود به بازار قطر و شراکت با شرکت های قطری هستند.

    رئیس اتاق قطر نیز گفت، اتاق قطر آماده وصل کردن تجار ایرانی با همتایان قطری شان برای تقویت همکاری ها بین دو کشور است.

    حجم مبادلات تجاری ایران و قطر در سال گذشته به 341 میلیون ریال قطر رسید.

    برچسب ها