عصر خودرو

پیش‌لرزه برگزیت؛

فقط ۱۱ درصد از شرکت های بریتانیایی آماده برگزیت هستند

عصر بازار- سازمان حمایت از فعالیت های کارآفرینی و کسب و کار در بریتانیا اعلام کرد: بیش از دو سوم شرکت های بریتانیایی، برنامه ای جامع برای خروج از اتحادیه اروپا ارائه نکرده اند.

فقط ۱۱ درصد از شرکت های بریتانیایی آماده برگزیت هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، سازمان حمایت از فعالیت های کارآفرینی و کسب و کار در بریتانیا موسوم به «آی او دی» اعلام کرد: فقط 11 درصد از شرکت های فعال در بریتانیا، برنامه های احتمالی مرتبط با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را اعمال کرده اند.

    در همین حال، تقریبا دو سوم شرکت های بریتانیایی تا کنون، به طور کامل برنامه های خود را برای خروج از اتحادیه اروپا آماده نکرده اند و به گفته برخی از مقامات بریتانیایی، فرصت های زیادی برای دولت به منظور ترغیب شرکت ها برای خروج این شرکت ها با یک رویه ملایم و هموار از اتحادیه اروپا وجود دارد. 

    استیفان مارتین، مدیر عامل موسسه آی او دی گفت: در حالیکه بعضی از شرکت های بریتانیایی در حال مهیا شدن برای خروج از اتحادیه اروپا هستند، بسیاری از شرکت ها در بریتانیا برنامه مستحکمی برای برگزیت پیاده نکرده اند و دولت بریتانیا می بایست آنها را متقاعد کند تا برنامه های احتمالی خود را، در ارتباط با خروج از اتحادیه اروپا در دستور کار قرار دهند. 

    به گفته مارتین، اجرای توافقنامه تجارت آزاد برای شرکت های بریتانیایی به منظور رونق بخشیدن به کسب و کار آنها، ضروری است.

    بر همین اساس، پیش از این مرجع مسئول امور مالی در بریتانیا، خواهان شروع برنامه ریزی شرکت های بریتانیایی برای اجرای طرح های احتمالی مرتبط با برگزیت، تا پایان سال جاری میلادی شده بود.

    بر پایه این گزارش، بسیاری از نهادی بریتانیایی از ایجاد هرج و مرج به دنبال برگزیت برای شرکت های فعال در این منطقه، اعلام نگرانی کرده اند.

    برچسب ها