عصر خودرو

مشتاق‎ترین استان به سود سهام عدالت کدام است؟

عصر بازار- مشمولان استان ایلام با ثبت ۸۴ درصد شماره شبا بانکی در سامانه سهام عدالت، رکورد بیشترین آمار تعداد شماره شبای بانکی وارد شده در این سامانه را برای دریافت سود سهام عدالت در اختیار دارند.

مشتاق‎ترین استان به سود سهام عدالت کدام است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، طرح توزیع سهام عدالت در کشور از سال 85 تاکنون اجرایی شده و بر اساس قانون تاکنون بیش از 49 میلیون نفر به عنوان مشمولان و دریافت کنندگان نهایی سهام عدالت در کشور شناخته شده‌اند.

    همچنین بر اساس آمارها حدود 2 میلیون نفر از این تعداد تا کنون فوت شده‌اند. بر این اساس بررسی آماری ترکیب جمعیتی، مشمولان سهام عدالت در قید حیات را 47 میلیون و 210 هزار و 658 نفر  برآورد می‌کند که در این میان استان سمنان با 372978 نفر کمترین و استان تهران با 5643243 نفر بیشترین مشمولان سهام عدالت در کشور را دارند.

    این گزارش می افزاید: تا کنون بالغ بر 28 میلیون نفر از کل جمعیت 47 میلیون نفری مشمولان سهام عدالت در قید حیات، شماره شبا بانکی خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده‌اند که این میزان شماره شبا بانکی ثبت شده در سامانه، معادل 60 درصد از کل تعداد مشمولان است.

    در این میان مشمولان استان ایلام با ثبت 84 درصد شماره شبا بانکی در سامانه سهام عدالت، رکورد بیشترین آمار تعداد شماره شبا بانکی وارد شده در این سامانه را برای دریافت سود سهام عدالت در اختیار دارند.

    بر این اساس، از کل جمعیت 577.510 نفر مشمولان سهام عدالت این استان، تا کنون تعداد 119.428 نفر شماره شبا بانکی خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند که این آمار 24 درصد بالاتر از سطح میانگین کشوری است.

    همچنین تنها تعداد 458.82 نفر دیگر و معادل 16 درصد از مشمولان سهام عدالت این استان باقی مانده‌اند که باید شماره شبا بانکی خود را در سامانه به ثبت برسانند و البته هنوز فرصت دارند که این کار را انجام دهند.

    گفتنی است در حال حاضر مراحل مختلف توزیع سهام عدالت در چارچوب مواد قانونی 5 گانه شامل ماده 34 الی 38 موضوع فصل ششم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در حال اجرا است.

    این فصل از قانون دارای یک آیین‌نامه اجرایی است که در سال 1388 به تصویب شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی رسیده و مقررات اجرایی توزیع سهام عدالت را مشخص کرده است.

    همچنین هرگونه تصمیم برای تغییر شیوه اجرایی یا شروع اقدامات جدید باید به تصویب این شورا برسد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو