عصر خودرو

حضور ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سامانه‌های هواپیما

عصر بازار- مسؤول کارگروه اویونیک ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به حضور ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ساخت سامانه‌های اویونیکی هواپیما گفت: بهره‌مندی از این توانمندی ما را برای دستبابی به بازار جهانی ۲۰۰ میلیارد تومانی تعمیر و نگهداری هواپیما یاری خواهد کرد.

حضور ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سامانه‌های هواپیما
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محسن علوی‌سیرت با تاکید بر فراهم شدن شرایط توسعه صنعت اویونیک در کشور، افزود: در حال حاضر حدود 60 شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارند که در حوزه‌های ساخت زیرسامانه‌ها و سامانه‌های اویونیکی هواپیما قابلیت‌های مناسبی دارند.

    وی توسعه صنعت اویونیک در ایران را منوط به مشارکت فعال شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و اظهار کرد: بنابراین تهیه چارچوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است، در همین راستا و با هدف حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح پیگیری و تسهیلات اخذ گواهی‌نامه‌های مورد نیاز از سازمان هواپیمایی کشوری برای این شرکت‌ها ضروری است.

    علوی‌سیرت، اضافه کرد: حمایت‌های معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری سازمان هواپیمایی کشوری برای صدور گواهی‌نامه‌های مربوط به عنوان سازمان‌های تاثیرگذار در این حوزه می‌توانند تضمین ‌کننده رشد و پیشرفت این صنعت باشند.

    مسؤول کارگروه اویونیک ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی با بیان اینکه امروز در ایران حدود 6 هزار نفر در بخش تعمیر و نگهداری هواپیما در شرکت‌های مختلف مشغول به کار هستند که بخش مهمی از آن در حوزه اویونیک است، ادامه داد: استفاده از این ظرفیت و به روزرسانی آن می‌تواند در بهره‌مندی کشور از بازار بیش از 200 هزار میلیارد تومانی تعمیر و نگهداری هواپیما در جهان مؤثر باشد.

    وی همچنین خاطرنشان کرد: ارزش بازار MRO حمل‌ونقل هوایی تجاری در سال 2014 حدود 62.1 میلیارد دلار بوده است و برآورد می‌شود این بازار به ارزشی معادل 90 میلیارد دلار در سال 2024 برسد.

    برچسب ها