عصر خودرو

امروز در بازارهای جهانی؛

قیمت طلا با تقویت بازار بورس آسیا کاهش یافت

عصر بازار- امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا تحت‌تأثیر افزایش قیمت دلار و تقویت بازار بورس آسیا کاهش یافت و هر انس به قیمت ۱۲۳۹.۴ دلار به فروش رفت.

قیمت طلا با تقویت بازار بورس آسیا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 2.6 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1239 دلار و 40 سنت معامله شد.

    قیمت امروز فلز زرد در کمترین زمان به قیمت 1238 دلار و 30 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1242 دلار و 30 سننت به فروش رفت. قیمت امروز این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته 4.2 دلار و نسبت به یک سال گذشته 92.3 دلار با کاهش همراه شد.

    در گروه سایر فلزات گرانبها هم هر اونس نقره با 5 سنت کاهش نسبت به روز گذشته 16.21 دلار به فروش رفت.

    فلزات گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم کاهش‌هایی به ترتیب 4 و 3 دلار را تجربه کردند.

    بررسی یک ماه اخیر قیمت طلا نشان می‌دهد که این فلز زرد در 19 ژوئن که قیمت 1243 دلار را ثبت کرد، در ادامه 23 ژوئن با 1258 دلار بیشترین قیمت یک ماه گذشته را ثبت کرد.

    در ادامه، روند کاهشی ادامه یافت تا در 7 جولای کمترین قیمت یک ماه گذشته 1211 دلار رقم بخورد. پس از آن، این فلز زرد مسیر افزایشی قیمت را تاکنون طی کرده و امروز قیمت 1239 دلار را ثبت کرده است.

    خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشت؛ امروز ارزش دلار در بازارهای جهانی افزایش یافت و باعث کاهش قیمت طلا شد. افزایش قیمت دلار پس از آن صورت گرفت که کورسوی امید برای افزایش نرخ بهره در آمریکا کم‌نور شد.

    پس از آنکه آمارهای اقتصادی ضعیفی از آمریکا منتشر شد، جانت یلن رئیس فدرال‌رزرو آمریکا اعلام کرد که هنوز وقت افزایش بهره در آمریکا نیست.

    دلیل دوم؛ کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، تقویت اقتصاد چین است که ارزش سهام را در کشورهای آسیایی تقویت کرد و سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری روی فلز زرد به سمت بازارهای بورس روی آوردند.

    روز گذشته، آمارهایی منتشر شد مبنی بر اینکه چین توانسته است پیش‌بینی‌های قبلی از رشد اقتصادی این کشور را برآورده کند.

    دلیل سوم؛ کاهش تقاضا در هند بوده، از آنجایی که هند مصرف‌کننده بزرگ طلا در جهان است، میزان تقاضا در این کشور بر تقاضای جهانی تأثیر زیادی دارد.

    کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که احتمال افزایش قیمت طلا تا 1250 دلار در هر اونس وجود دارد.

    تحلیلگران رویترز اعلام کردند در صورتی که طلا بتواند مقاومت 1239 دلار در هر اونس را بشکند، می‌تواند به افزایشی حتی بیشتر از 1250 دلار هم برسد.

    برچسب ها