عصر خودرو

خروج تدریجی اکوادور از توافق نفتی اوپک

عصر بازار- دولت اکوادور اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی دیگر توافق کاهش تولید اوپک را رعایت نخواهد کرد و قصد دارد تولید نفت خود را به تدریج افزایش دهد.

خروج تدریجی اکوادور از توافق نفتی اوپک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، کارلوس پرز، وزیر نفت اکوادور اظهار کرد: پایبندی اکوادور به کاهش تولید توافق شده تنها حدود 60 درصد بود که میزان تولید کنونی را به 545 هزار بشکه در روز رسانده است.

    پرز در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: ما برای خزانه مالی به بودجه نیاز داریم و به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تولیدمان را به تدریج افزایش دهیم. با این‌همه به دلیل محدودیت‌های تولید اوپک و سقفی که در نتیجه آن داشته‌ایم، تولید به پتانسیل کامل افزایش نخواهد یافت.

    دولت اکوادور اعلام کرده کسری مالی این کشور در سال جاری به 7.5 درصد تولید ناخالص داخلی می‌رسد. زیرا این کشور همچنان از اُفت قیمت‌های جهانی نفت تحت فشار قرار دارد. تحت توافقی که میان کشورهای عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان از جمله روسیه امضا شد، کشور آمریکای جنوبی اکوادور موافقت کرد تولید نفت خود را 26 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

    وزیر نفت اکوادور گفت: متاسفانه ما در حال حاضر حدود 16 هزار بشکه در روز کاهش تولید داشته‌ایم و به دلیل نیازهایی که کشور داشته،  به سهمیه کاهش تولید تعیین شده برای ما عمل نکرده‌ایم. وی در ادامه افزود: یک توافق نانوشته در اوپک برای نوعی انعطاف‌پذیری نسبت به نیازهای اکوادور وجود داشته است.

    طبق نظرسنجی ماهانه رویترز از تولید اوپک، پایبندی اکوادور به توافق کاهش تولید هرگز بالای 69 درصد نبوده است.

    برچسب ها