عصر خودرو

عربستان برای نیروگاه بادی مناقصه برگزار می‌کند

عصر بازار- وزارت انرژی عربستان سعودی برای ساخت یک نیروگاه بادی ۴۰۰ مگاواتی در شمال غربی این کشور مناقصه برگزار می‌کند.

عربستان برای نیروگاه بادی مناقصه برگزار می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، نیروگاه دومة الجندال نخستین پروژه نیروگاه بادی خواهد بود که در عربستان ساخته می‌شود.

    ساخت این نیروگاه بخشی از یک برنامه گسترده برای کاهش اتکا به نفت و گاز است که در سند افق 2030 پیش بینی شده است. تغییر رویکرد از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر حدود 50 میلیارد دلار هزینه دارد.

    طبق برنامه‌های پیش بینی شده، یک دهم از نیروی برق عربستان تا سال 2030 از طریق منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود.

    شرکت‌های علاقمند به حضور در این پروژه تا 10 اوت فرصت دارند تا درخواستشان را به وزارت انرژی عربستان ارایه کنند. این وزارتخانه در 29 اوت فرآیند بررسی پیشنهادها را آغاز خواهد کرد که تا 31 ژانویه ادامه خواهد یافت. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان دو ماه پیش اظهار کرده بود این وزارتخانه 51 شرکت را واجد شرایط شرکت در مناقصه برای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر شناسایی کرده است.

    الفالح در آوریل گفته بود ریاض امسال مناقصه برای پروژه‌های بادی و خورشیدی با مجموع ظرفیت 700 مگاوات را برگزار خواهد کرد. از میان 51 شرکت واجد شرایط، 24 شرکت می‌توانند برای نیروگاه بادی 400 مگاواتی پیشنهاد دهند و سایر شرکت‌ها برای پروژه‌های نیروی خورشیدی تایید شده اند.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، این شرکت‌ها شامل انی ایتالیا، توتال و شرکت برق فرانسه و همچنین شرکت‌های اسپانیایی ایبردرولا و اکسیونا هستند. سایر شرکت کنندگان در مناقصه از خاورمیانه و آسیا هستند. مناقصه پروژه نیروی خورشیدی در آوریل آغاز شد و برندگان در نوامبر سال جاری اعلام می‌شوند.

    برچسب ها