عصر خودرو

تولید بیش از ۴۵ هزار تن سولفات سدیم در شرکت املاح ایران

عصر بازار- مدیر مجتمع شرکت املاح معدنی ایران گفت: ۴۵ هزار و ۹۸۵ تن سولفات سدیم، بهار امسال در این شرکت تولید و روانه بازار مصرف شده است.

تولید بیش از ۴۵ هزار تن سولفات سدیم در شرکت املاح ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، رضا عروجی افزود: 30 هزار و 700 تن از این تولیدات در سال جاری در واحد اراک و 15 هزار و 285 تن در واحد گرمسار تولید شده است.
    وی بیان کرد: در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی سولفات سدیم تولیدی این مجتمع به مصارف داخلی رسیده و 75 درصد از نیاز داخل را تامین کرده است.
    مدیر مجتمع شرکت املاح معدنی ایران ادامه داد: علاوه بر تزریق تولید داخلی، سالانه 80 تا 90 هزار تن سولفات سدیم وارد کشور می شود.
    عروجی اظهار کرد: سولفات سدیم در صنایع شوینده بیشترین کاربرد را دارد و 40 درصد مواد پایه شوینده ها سولفات سدیم است.
    وی گفت: سولفات سدیم محصول استراتژیک محسوب می شود و شیوه توزیع آن در کاربری ها و واحدهای مصرف کننده بر اساس نظر و تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور است و شرکت املاح در این راستا هیچ دخالتی ندارد.
    مدیر مجتمع شرکت املاح معدنی ایران اضافه کرد: 10 هزار و 126 تن نمک کریستال و 6 هزار و 740 تن نمک هیدرومیل نیز در بهار امسال در این مجتمع تولید شده که 2 هزار و 266 تن نمک کریستال و پنج هزار و 200 تن نمک هیدرومیل به کشورهای آسیای میانه و عربی صادر شده است.
    وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرکت املاح ایران در راستای رفع برخی نگرانی های زیست محیطی در خصوص تالاب میقان تعهداتی داشته که 100 درصد آن ها اجرایی شده است.
    مدیر مجتمع شرکت املاح معدنی ایران افزود: این شرکت متعهد شده بود که 10 آب گذر زیر جاده ای در تالاب میقان اراک ایجاد و روسازی جاده را نیز تکمیل کند که تمامی این تعهدات اجرایی شده است.
    عروجی بیان کرد: نگرانی دیگر زیست محیطی در زمینه ایجاد فضای سبز بود که در این راستا نیز مجتمع املاح معدنی ایران سالی 50 هکتار بوته کاری بر اساس شرایط تالاب میقان اراک تعهد اجرا داده است.
    وی اظهار کرد: سهم بوته کاری سال 95 به اتمام رسیده و عملیات کاشت بوته کاری امسال با پیش بینی 10 درصد افزایش از شهریورماه جاری در 55 هکتار آغاز خواهد شد.
    مدیر مجتمع شرکت املاح معدنی ایران ادامه داد: این شرکت در زمینه انتقال باطله ها نیز از طریق پمپ های مخصوص باید عمل می کرد که به دلیل اینکه این پمپ ها قابل ساخت در کشور نبود با مخالفت همراه شد و هم اکنون باطله ها با کامیون جابه جا می شود.
    شرکت املاح معدنی ایران از سال 1363 تاسیس شده که واحد گرمسار این شرکت در سال 73 و مرحله نخست واحد اراک آن در سال 1379 و مرحله دوم آن در سال 1384 به بهره برداری رسیده است.
    واحد کارخانه ای شرکت املاح معدنی ایران در اراک در زمینی به وسعت 32 و 6 دهم هکتار ایجاد شده و فعالیت آن به صورت شبانه روزی است.
    87 درصد سهام شرکت املاح معدنی ایران مربوط به سازمان تامین اجتماعی شرکت سهامی عام است و جزء شرکت های بورسی نیز است.
    شرکت املاح ایران برابر پروانه بهره برداری، سالانه حق برداشت معدنی 600 هزار تن سولفات سدیم از تالاب کویری میقان اراک را داراست که قانون اجازه 25 درصد بیشتر یا کمتر از آن را نیز داده شده است.
    پروانه اولیه این شرکت 10 ساله صادر شده و پروانه تمدید شده نیز 25 ساله است که اعتبار قانونی آن از سال 90 به مدت 25 سال آغاز شده اما تمدید از سال 89 صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو