عصر خودرو

اتحادیه اروپا بر واردات فولاد ایران تعرفه ضد دامپینگ ۲۳ درصد بست

عصر بازار- یکی از اسناد اولیه کمیسیون اروپایی نشان می دهد که این کمیسیون پیشنهاد کرده ، تعرفه های قطعی ضد دامپینگ بر واردات فولاد از کشورهای ایران، روسیه، اوکراین و برزیل اعمال شود.

اتحادیه اروپا بر واردات فولاد ایران تعرفه ضد دامپینگ ۲۳ درصد بست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، کی از اسناد اولیه کمیسیون اروپایی نشان می دهد که این کمیسیون پیشنهاد کرده که تعرفه های قطعی ضد دامپینگ بر واردات فولاد از کشورهای ایران، روسیه، اوکراین و برزیل اعمال شود. این تعرفه ها برای حمایت از مصرف کنندگان اروپایی معادل کمترین قیمت فولاد وارداتی به اروپا خواهد بود.

    تعرفه های پیشنهادی بین 5.3 تا 33 درصد خواهد بود و بسته به هر شرکت و هر کشور متفاوت است. برای فولاد تولیدی شرکت فولاد مبارکه ایران تعرفه 23 درصدی تعیین شده است. این گزارش حاکی است، تعرفه های ضد دامپینگ بر فولاد وارداتی از صربستان اعمال نخواهد شد.

    کمیسیون پیشنهاد کرده که حداقل قیمت وارداتی 473.27 یورو در هر تن تعیین شود که افزایش قیمت مواد خام بعد از دوره تحقیقات انجام شده نیز در آن لحاظ شده و در این مورد «مناسبت ترین نوع اقدام» توصیف شده است.

    بر اساس این سند، تعرفه های ضد دامپینگ تعیین شده به تولید کنندگان اروپایی اجازه خواهد داد تا تاثیرات مخرب اقدامات دامپینگی کشورهای صادر کننده فولاد به اتحادیه اروپا را جبران کنند. این اقدام با هدف توانمند سازی شرکت های فولاد اروپا برای رسیدن به یک سطح پایدار از سوددهی اتخاذ شده است. این سند همچنین حاکی است: «باید از هرگونه تبعات منفی افزایش قیمت ها بعد از پایان دوره تحقیق که می تواند تاثیری بسیار منفی بر کسب و کار مصرف کنندگان داشته باشد جلوگیری شود. به علاوه، باید از بروز اختلال جدی در عرضه فولاد به بازار اتحادیه جلوگیری گردد.»

    برچسب ها