عصر خودرو

با سقوط سهام معدنی و انرژی

بازارهای سهام جهانی در منگنه ماندند

عصر بازار: افت ارزش سهام شرکتهای معدنی و انرژی در بحبوحه تداوم نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصادی چین، بازارهای سهام جهانی را تحت فشار قرار داد.

بازارهای سهام جهانی در منگنه ماندند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایسنا، ‌معاملات سهام آمریکا از افت اندک شاخصهای داوجونز اینداستریال اوریج و استاندارد اند پورز در شروع فعالیت بازار حکایت داشتند. شاخصهای بزرگ سهام بازار آمریکا روز دوشنبه به دلیل کاهش شدید ارزش سهام انرژی و کاهش قیمت نفت، تنها اندکی افزایش داشتند. شاخص استاندارد اند پورز 500 با 0.03 درصد کاهش، در 2033.67 واحد ایستاد. داوجونز با کمتر از 0.1 درصد افزایش، به 17230.54 واحد رسید و نزدک کامپوزیت با 0.4 درصد افزایش، در 4905.447 واحد ایستاد.

    از سوی دیگر سرمایه گذاران متقاعد شده‌اند که بانک مرکزی آمریکا به دلیل تردید نسبت به سلامت رشد اقتصاد جهانی و بویژه رشد اقتصاد چین برای تصویب افزایش نرخهای بهره دست نگه خواهد داشت. در واقع دلیل اصلی نگرانی بانک مرکزی آمریکا ضعیف شدن اقتصاد چین نبوده بلکه پایین ماندن فشارهای تورمی در آمریکا بوده است اما این حقیقت که رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم چندان هم بد نبوده است، در بازارهای مالی استدلال چندانی را برای پایین ماندن نرخهای بهره باقی نگذاشته است و نرخهای بهره پایین در چند سال گذشته به رونق بازارهای سهام کمک کرده‌اند.

    شاخص استاکس اروپا 600 در ابتدای معاملات روز جاری ثابت بود.

    طبق آمارهایی که روز دوشنبه منتشر شد، اقتصاد چین در سه ماهه سوم 6.9 درصد رشد کرد که کندترین نرخ توسعه از سال 2009 بود. اگر چه این آمار بهتر از نرخ مورد پیش بینی تحلیلگران بود اما تاثیر چندانی در رفع نگرانی سرمایه‌گذاران درباره کندی رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان نداشت.

    بهای نفت برنت روز دوشنبه پس از اینکه ایران اعلام کرد تولیدش را افزایش خواهد داد بیش از سه درصد کاهش یافت.

    ارزش سهام شرکتهای منابع طبیعی در اروپا روز جاری یک درصد کاهش یافت در حالیکه سهام انرژی با وجود بهبود اندک قیمت نفت، 0.8 درصد افت کرد.

    بازارهای سهام آسیایی وضعیت یکسانی نداشتند. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ و شاخص اس اند پی/ ای اس ایکس استرالیا هر دو 0.7 درصد افت کردند و به ترتیب در کانال 22929.52 واحد و 5235.60 واحد قرار گرفتند. شاخص نیک‌کی 225 ژاپن 0.4 درصد صعود کرد و به 18207.15 واحد رسید در حالیکه شاخص شانگهای کامپوزیت 1.1 درصد بالاتر ایستاد. شاخص کسپی کره جنوبی با 0.5 درصد افزایش، 2039.35 واحد بود.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، سرمایه گذاران در اروپا منتظر نشست بانک مرکزی اروپا در پنج شنبه هفته جاری هستند. احتمال گسترش برنامه محرک اقتصادی این بانک پیش از پایان سال برای مبارزه با تورم منفی افزایش یافته است.

    در بازار ارزی، یورو با 0.1 درصد افزایش در برابر دلار، 1.1343 دلار معامله شد. دلار 0.2 درصد در برابر ین افزایش یافت.

    در بازار کالاها، نفت برنت با 0.5 درصد افزایش، به 48.86 دلار در هر بشکه رسید و هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش، 1175 دلار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو