عصر خودرو

در معاملات روز گذشته به ثبت رسید؛

رشد ۵۴ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار: حجم قراردادهای آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به چهار هزار و ۲۱۵ قرارداد و به ارزش بیش از ۳۹۹ میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که حجم معاملات یکشنبه گذشته به دو هزار و ۷۲۴ قرار داد رسیده بود که این نشان از رشد ۵۴ درصدی حجم این معاملات.

رشد ۵۴ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، به این ترتیب آتی سکه هم مسیر با بهای اونس در بازارهای جهانی با روند کاهشی قیمت رو به رو شد، به طوری که سکه سررسید آبان ماه با کاهش 0/09 درصدی با نرخ 939 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 938 هزار تومان به فروش رسید و کاهش0/02 درصدی را تجربه کرد. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 940 هزار تومان معامله شد و افت 0/01 درصدی را به ثبت رساند. در آخر نیز سکه تحویل اردیبهشت با قیمت 950 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افزایش 0/01 درصدی را تجربه کرد.

    همچنین سکه نقدی نیز با روند نزولی معاملات روز دوشنبه را با قیمت 940 هزار تومان به پایان رساند.

    به این ترتیب سکه در بازار نقدی طی این روز بر خلاف انتظار فعالان، کاهش 10 هزار تومانی را نسبت به شنبه اخیر شاهد بود.

    این در حالی است که در پایان معاملات این روز ارزش نیم سکه بر 470 هزار تومان و ربع و سکه یک گرمی با نرخ 246 و 169 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

    از سویی بر اساس پیش بینی تحلیل گران اقتصادی، احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست های اکتبر و دسامبر به ترتیب 5 و 30 درصد خواهد بود بر همین اساس ، به نظر می رسد گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر قیمت طلای جهانی و بهای سکه داخلی در کوتاه مدت بگذارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها