عصر خودرو

رشد شاخص ها در بورس مصر در پی هجوم سرمایه گذار خارجی

عصر بازار- توانایی مصر برای پرداخت دومین قسط وام صندوق بین المللی پول موجب رشد شاخص ها و امید به بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور شد.

رشد شاخص ها در بورس مصر در پی هجوم سرمایه گذار خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، سرمایه گذاران خارجی در پی تزریق نقدینگی تازه به سهام شرکت های کوچک، توانستند موجب رشد شاخص در بازار سهام مصر شوند.

    بر اساس این گزارش، صندوق بین المللی پول در هفته گذشته با دریافت دومین قسط از وام مصر، برنامه اصلاحات اقتصادی این کشور را نیز مورد بازنگری قرار داد.

    پرداخت دومین قسط وام مصر که مبلغی بالغ بر 1.25 بیلیون دلار بود موجب شد باقی مانده قسط وام این کشور به 4 بیلیون دلار کاهش یابد.

    رضایتی که بین سهامداران بابت توانایی مصر از پرداخت دومین قسط به صندوق بین المللی پول ایجاد شد، موجب رشد 3.3 درصدی شاخص EGX شد .

    در این بین، بانک مرکزی این کشور نیز نرخ بهره را تا 2 درصد افزایش داد.

    سامه قریب، مدیر تحقیقات تکنیکال در کارگزاری روتس استاک در این خصوص اظهار داشت: سرمایه گذاران خارجی استقبال زیادی از سهام شرکت های مصری داشتند و حمایت این قبیل سرمایه گذاران موجب هجوم سرمایه گذاران داخلی نیز خواهد شد .

    حجم معاملات در هفته گذشته در بورس مصر به 1.68 بیلیون سهم رسید که در مجموع 3.6 بیلیون پوند مصر بود .

    بر این اساس شاخص 100 شرکت برتر مصر با رشد 1.5 درصدی همراه شد. در حالی که شاخص EQUAL با رشد 1.4 درصدی معاملات را به پایان برد

    برچسب ها