عصر خودرو

سود هر سهم سال ۹۳ «فملی» ۸ درصد افزایش یافت

عصر بازار: سود هر سهم سال گذشته شرکت ملی مس به دلیل کاهش هزینه بیمه معوق صندوق بازنشستگی ۸ درصد افزایش یافت.

سود هر سهم سال ۹۳ «فملی» ۸ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شرکت ملی مس درحالی یکشنبه آینده به مجمع سالانه می رود و اخیرا هم اقدام به کاهش 25 درصدی سود سال مالی گذشته کرده که با توجه به تفاوت با اهمیت هزینه بیمه معوق صندوق بازنشستگی در اطلاعات صورتهای مالی حسابرسی نشده سال مالی 93 نسبت به آخرین پیش بینی ، سازمان بورس توضیحاتی ارایه‌کرد.

    این شرکت در آخرین پیش بینی سود هر سهم سال 93 ، پیش بینی هزینه های صندوق بازنشستگی را 90 میلیارد تومان اعلام کرده بود که این عدد در صورت های مالی ارائه شده در 31 خرداد به 199.8 میلیارد تومان افزایش یافته‌است.

    پس از انتشار صورتهای مالی فوق، شرکت ملی مس دیروز 14 تیر اعلام کرد با توجه به مصوبه هیات مدیره، محاسبات صورت گرفته در گزارش اکچوئری که در صورتهای مالی ارائه شده مورد استفاده قرار گرفته مورد تایید نیست و مقرر شده گزارش جدید تهیه و به هیات مدیره ارائه‌شود.

    بنابراین هزینه بیمه معوق صندوق بازنشستگی از 199.8 میلیارد تومان به 90 میلیارد تومان کاهش یافته و سود هر سهم سال گذشته نیز از 254 به 275 ریال تعدیل می شود. سود هر سهم مالی جاری ملی مس هم 271 ریال پیش بینی شده‌است.

    اکچوئری (ACTUARIAL) که از سابقه طولانی برخوردار بوده ، یک سری علم محاسباتی است که در بانک ها و موسسات بیمه ای و اعتباری کاربرد دارد. بنابراین علم اکچوئری مرجع اساسی جهت فعالیت های مالی محسوب می شود. همچنین علم اکچوئری به معنای اصل مدیریت ریسک نیز به کار می رود. علم اکچوئری با محاسبه ریسک اجرای پروژه، موفقیت انجام پروژه را تضمین می‌کند.

    برچسب ها