عصر خودرو

در یک دیدار دوجانبه تشریح شد؛

جزئیات همکاری مرکز آمار ایران با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد

عصر بازار- نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، سالخوردگی جمعیت را از جمله موضوعات بسیار مهم برای ایران دانست و گفت: برنامه همکاری مشترک می‌تواند راه‌حل‌هایی را در این رابطه ارایه دهد.

جزئیات همکاری مرکز آمار ایران با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر به نقل از مرکز آمار ایران، امیدعلی پارسا در دیدار با نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران، با اشاره به اجرای موفقیت آمیز مرحله اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، نظام ملی آمار ایران و تغییر رویکرد مرکز آمار ایران از مرحله سنتی اجرای سرشماری (حضوری و اینترنتی) به سوی سرشماری های مدرن و ثبتی مبنا و استفاده از داده های ثبتی برای رفع نیازهای آماری کشور، گفت: با این تغییر رویکرد، مرکز آمار ایران خواستار توجه و حمایت ویژه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران به مرکز آمار ایران جهت انجام این فعالیت است.

    همچنین جودان، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران گفت: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در مرکز آمار ایران، ‌ می توان از این ویژگی در پیشبرد برنامه های مشترک همکاری در زمینه مسائل جمعیتی بهره گرفت.

    وی همچنین به برنامه ششم کشوری و همکاری بین دو سازمان در چارچوب آن برنامه، ‌ اشاره و ابراز امیدواری کرد که این برنامه همکاری بتواند در امور مربوط به سیاستگذاری های جمعیتی در ایران و همچنین تهیه گزارش برای استفاده سیاستگذاران و برنامه ریزان درباره موضوعاتی همچون سود جمعیتی، ‌پویایی جمعیتی، بهداشت باروری، سالخوردگی جمعیتی و سایر شاخص های مرتبط با اهداف توسعه پایدار سودمند واقع شود.

    جودان بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در تحقق این موضوع تاکید کرد و افزود: موضوع سالخوردگی جمعیت از موضوعات بسیار مهم کشور ایران محسوب می شود. ایشان همچنین بر تداوم حمایت صندوق جمعیت سازمان ملل متحد از مرکز آمار ایران برای تحقق رویکرد جدید تاکید نمودند. شایان ذکر است موضوع سود جمعیتی و سالخوردگی جمعیت از موضوعات برنامه کاری بین مرکز آمار ایران و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد است.

    برچسب ها