عصر خودرو

رئیس ایدرو:

۹ قرارداد در پسابرجام در ایدرو به نتیجه رسید

عصر بازار- رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) از تبدیل ۹ مورد از ۲۸ توافقنامه منعقد شده با خارجی ها به قرارداد در پسابرجام خبر داد.

۹ قرارداد در پسابرجام در ایدرو به نتیجه رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «منصور معظمی»در خاتمه نشست خبری پنجاهمین سالگرد تاسیس ایدرودرخصوص قراردادهای به نتیجه رسیده پس از برجام در این سازمان افزود: برای اجرای هرچه سریعتر پروژه ها در کشور ناگزیر از تامین منابع مالی خارجی هستیم و انتظار داریم دولت به ما اجازه کار بدهد.
    به گفته این مقام مسئول، توافقنامه با خارجی ها فقط یک مرحله کار است که باید به قرارداد تبدیل شود.
    معظمی با اشاره به استقرار یک تیم حرفه ای برای قراردادها، خاطرنشان کرد: قراردادهای بین المللی یک کار پیچیده است و تاکنون هشت تا 9 قرارداد از 28 مورد یاد شده به نتیجه رسیده است.
    وی بطور نمونه بیان داشت: 10 ماه است برای قرارداد رنو در حال مذاکره ایم یا قرارداد خودروسازی پژو نزدیک به یک سال به طول انجامید.
    رئیس هیات عامل ایدرو تصریح کرد: تضمین منافع دو طرف، حداکثر استفاده از توانمندی داخلی و دستیابی به اهداف تعریف شده در این قراردادها مدنظر است.
    وی ادامه داد: شرکت های خارجی سالیان سال است که عادت به ساده ترین کار یعنی صادرات به کشور دارند، اما در قراردادها به دنبال الزام آنها به افزایش سهم ساخت داخلی هستیم که در برابر این مساله مقاومت می شود.
    معظمی تاکید کرد: تامین منابع مالی از سوی خارجی ها یکی دیگر از پیش شرط ها ماست و همچنین توجه به مسائل حقوقی انعقاد قراردادها - تا تفسیرپذیر نباشند- موجب زمانبر شدن انعقاد قرارداده شده است.

    ** سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریالی ایدرو در مناطق محروم
    وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره انتقاد نمایندگان مجلس از حضور کمرنگ ایدرو در مناطق محروم، بیان داشت: به نمایندگان محترم حق می دهیم، اما ایدرو وظیفه ای برای سرمایه گذاری در مناطق محروم ندارد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: حجم کنونی سرمایه گذاری ایدرو در مناطق محروم 20 هزار میلیارد ریال است که از جمله آنها می توان به کارخانه لاستیک سازی در زابل است.
    وی تاکید کرد: هدف و برنامه اصلی ایدرو تامین منابع مالی برای ساخت و پیشبرد این پروژه ها بویژه از خارج است.

    برچسب ها