عصر خودرو

برای نخستین بار از اوایل ژوئن رخ داد؛

رشد ۱.۵ درصدی اونس جهانی

عصر بازار- قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش روبرو شد تا برای نخستین بار از اوایل ژوئن با رشد هفتگی همراه شود.

رشد ۱.۵ درصدی اونس جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش چشمگیری روبرو شد که علت اصلی این مساله انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا بوده است.

    بر اساس این گزارش تازه ترین آمارهای اقتصادی آمریکا نشان می دهد که خرده فروشی در ماه ژوئن با کاهش روبرو شده و شاخص قیمت مصرف کننده نیز روندی نزولی داشته است. این مساله می تواند موجب نگرانی های تازه ای نسبت به وضعیت رشد اقتصادی آمریکا در سال 2017 و روند افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده شود.

    این گزارش افزود: قیمت طلا روز جمعه بهترین عملکرد در 5 هفته اخیر را داشته و برای نخستین بار از اوایل ژوئن با رشد هفتگی روبرو شده است.

    قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 10.40 دلار افزایش معادل 0.9 درصد رشد به بیش از 1228 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 1.5 درصدی همراه شده است. این بهترین عملکرد قیمت طلا از 2 ژوئن به شمار می رود.

    کاهش 0.2 درصدی خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته نگرانی های تازه ای را نسبت به وضعیت رشد اقتصادی این کشور به وجود آورده است. کارشناسان و تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که خرده فروشی در ماه ژوئن با رشد 0.1 درصدی روبرو می شود.

    برخی تحلیلگران بر این باورند که انتشار آمارهای ناامید کننده در آمریکا بار دیگر موجب شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال به کمتر از 50 درصد برسد.این در حالی است که فدرال رزرو آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش داده و برنامه کاهش تراز مالی خود را نیز آغاز کند.

    واقعیت این است که آمارهای اقتصادی در آمریکا ناامید کننده بوده و رئیس فدرال رزرو نیز تمرکز خود را بر روی مساله تورم قرار داده است.

    رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهارات خود در نشست کنگره به این مساله اشاره کرده است که هر گونه افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده کاملا تدریجی خواهد بود.

    به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر نشست مهم و تاثیرگذار بانک مرکزی اروپا قرار خواهد داشت.

    قیمت هر اونس نقره نیز طی هفته ای که گذشت با رشد 3.1 درصدی روبرو شد و به بیش از 15.90 دلار در هر اونس رسیده است.

    برچسب ها