عصر خودرو

اخذ مالیات بر اساس قانون انجام می شود نه شرایط بازار

عصر بازار- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از اخذ مالیات از ۱۱ هزار شرکت فعال در فضای مجازی خبر داد.

اخذ مالیات بر اساس قانون انجام می شود نه شرایط بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سید کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و معاون وزیر اقتصاد اظهارداشت: یکی از مشکلات اصلی اقتصاد کشور این است که فرهنگ پرداخت مالیات برای مردم پذیرفته نشده و این امر بدلیل این بوده که نتوانستیم خدمات دولت در ازای دریافت مالیات را برای مردم تشریح کنیم.

    وی بیان کرد: در نظام مالیاتی کشور ، سیاست اصلی مودی محوری و تعامل با مودیان بوده چراکه آنها شرکای اقتصادی ما به شمار می روند و تعامل با آنها امری ضروری است.

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص نارضایتی بسیاری از فعالان صنعتی و اقتصادی از اخذ مالیات در دوران رکود عنوان کرد: اخذ مالیات بر اساس قانون صورت می گیرد نه شرایط بازار و اقتصاد کشور؛ همانگونه که در دوران رونق مالیات بیشتری اخذ نمی شود در دوران رکود نیز طبق قانون باید پرداخت مالیات صورت گیرد.

    وی در پاسخ به سوالی درباره دریافت مالیات از فعالان اقتصادی  فضای مجازی در دفترخانه ها در زمان فروش خودرو اظهار کرد: به تازگی شناسایی 11 هزار شرکت فعال در فضای مجازی صورت گرفته که بر اساس نوع فعالیت از آنها مالیات اخذ خواهد شد.

    معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه تا کنون از فعالان فضای مجازی مالیات دریافت نشده است، تصریح کرد: نحوه دریافت مالیات از فعالیت های اینترنتی به گونه ای است که اگر دریافت خدمات باشد مالیات ارزش افزوده خواهد بود و در صورتی که درآمد کسب کند به عنوان شرکتی که فعالیت می کند به آن مالیات تعلق می گیرد.

    تقوی نژاد با اشاره به  اقدامات سازمان مالیات برای توسعه تجارت گفت: تمامی فعالیت های مربوط به محصولات صنعتی و کشاورزی به محض صادرات و اخذ و ارائه  برگه گمرکی از 100 معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد و اقدامات مناسبی در خصوص  توسعه صادرات در دو سال گذشته صورت گرفته است.

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: سال گذشته هزار و 300 میلیارد تومان به صادرکنندگان استرداد داشته ایم که این میزان برابر بوده با  رقم کل سالهای گذشته و این روند ادامه خواهد داشت.

    وی در پایان بیان کرد: جهت گیری سازمان امور مالیاتی بر کاهش نرخ مالیات بر تولید و حمایت از سرمایه گذاران  در بخش های مختلف اقتصادی است.

    برچسب ها