عصر خودرو

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس؛

"کمیته راهبری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS)" تشکیل شد

عصر بازار: سازمان بورس و اوراق بهادار "کمیته راهبری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS)" را متشکل از نمایندگان معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان حسابرسی، جامعه حسابداران رسمی ایران، سازمان امور مالیاتی و برخی از خبرگان مالی در حوزه بازار سرمایه و حرفه حسابداری و حسابرسی، تشکیل داد.

"کمیته راهبری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS)" تشکیل شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حسن امیری، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان خبر فوق گفت: این کمیته در راستای بسترسازی اجرای سیاست‌های دولت برای توسعه بازار سرمایه در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بازار اوراق بهادار، ارتقای جایگاه شفافیت اطلاعاتی کشور از منظر بین‌المللی، فراهم کردن امکان استفادۀ مؤثرتر از فناوری‌هایی چون XBRL جهت افزایش شفافیت اطلاعات و ضرورت حرکت به سوی پذیرش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) تشکیل شده است.

    وی با بیان اینکه سازماندهی کمیته راهبری IFRS یکی از اولویت ‌های ویژه این سازمان در مسیر حرکت به سوی پذیرش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی(IFRS)، بوده است، گفت: جلسات این کمیته امسال طی دو نوبت در مرداد و مهر ماه، برگزار شد که از جمله مهمترین تصمیمات این جلسات، تشکیل کارگروه‌های "فنی و تخصصی"، "آموزش" و "ارزش‌های منصفانه" تحت نظارت کمیته راهبری به منظور پیگیری و اجرای تخصصی امور و نیز تدوین نقشه راه پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS)، بود.

    عضو هیئت‌مدیره و معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس در پایان با اشاره به ضرورت مشارکت فعال شرکت‌ها، حسابرسان و نهادهای ذیربط در اجرای این پروژه ملی گفت: افزایش آگاهی استفاده‌کنندگان از پروژه پیاده‌سازی IFRS مورد تاکید و توجه سازمان بورس و اوراق بهادار است. بر همین اساس بخشی از سامانه رسمی سازمان بورس به این پروژه اختصاص یافته و اطلاع‌رسانی در خصوص تصمیمات، اقدامات و رهنمودهای کمکی جهت اجرای مناسب پروژه صورت می‌پذیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها