عصر خودرو

یک مقام مسئول اعلام کرد؛

۱۵.۸میلیارد متر مکعب مجموع تولید گاز منطقه خانگیران

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق گفت: برداشت گاز از مخزن شوریجه B وD در سال ۹۳، ۹۴ درصد بوده است، تصریح کرد: ظرفیت کلی این مخزن ۲۳ میلیارد متر مکعب است.

۱۵.۸میلیارد متر مکعب مجموع تولید گاز منطقه خانگیران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، محمد مام بیگی در جمع خبرنگارانی که برای بازدید از این منطقه به باجگیران سفرکرده بودند، با بیان اینکه این شرکت برای بهره برداری از دو میدان گازی خان گیران و گنبدلی حدود 500 کیلومتر خط لوله زیرزمینی و 300 کیلومتر خطوط انتقال برق احداث کرده است گفت: با بهره برداری از این چاها گاز مورد نیاز استانهای خراسان رضوی، خراسا شمالی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از سمنان تامین می‌شود که پیش از رسیدن به این مقاصد مصرفی در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد فراورش  می‌شود.

    این مقام مسئول با اعلام اینکه سهم تولید گاز این میدانها در سبد کلی گاز کشور 2.8 است، ادامه داد: در سال 95، 6 درصد از نیازهای گازی کشور از طریق میدان خانگیران انجام شد.

    به گفته مام بیگی گاز تولیدی میدان مزدوران که یکی از نادرترین مخازن گازی کل دنیا است بسیار سمی و خطرناک است این در حالی است که توانسته ایم در این منطقه بالاترین سطح ایمنی بین المللی را اجرا کنیم.

    وی میزان برداشت گاز از مخزن شوریجه  B و D در سال 93، 94 درصد بوده است، تصریح کرد: ظرفیت کلی این مخزن 23 میلیارد متر مکعب است.

    این مقام مسئول گفت: طی سالهای فعالیتی خود به این نتیجه رسیدیم که استفاده از نیروهای بومی بهتر بوده چرا که نیروهای بومی ماندگارترند. این در حالی است که در بخش تجهیزات نیازمند تجهیزات ویژه ای هستیم که از ابتدای برداشت گاز از این مخازن از طریق آمریکا و اروپا تامین می شد.

    طبق گفته های مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق اکتشاف میدان گازی توس به اتمام رسیده و پیش بینی می‌شود طی 7-8 سال آینده 3 تا 5 میلیون متر مکعب از این میدان برداشت گاز داشته باشیم این در حالی است که حفاری توسعه ای کشف رود در حال انجام است.

    مام بیگی مجموع تولید گاز میدان خانگیران در سال 95 را 15.8 میلیارد متر مکعب در روزعنوان کرد.

    برچسب ها