عصر خودرو

بازگشت امید به خیمه سهامداران بانک صادرات

عصر بازار- مجمع بانک صادرات روز شنبه ۳۱ تیر در حالی برگزار می‌شود که یکسال است که نماد معاملاتی این بانک در بورس متوقف می‌باشد و بازگشایی نماد آن منوط به ارائه اطلاعات ۱۲ ماهه سال ۹۵ است.

بازگشت امید به خیمه سهامداران بانک صادرات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در اواخر تیرماه پارسال بود که بانک صادرات به همراه همگروهی‌هایش از جمله بانک ملت و تجارت، تالار شیشه‌ای را برای برگزاری مجمع عمومی ترک کردند؛ غافل از این که غیب آنها در بورس طولانی می‌شود و بازگشت‌شان هم پرحاشیه و همراه با افت شدید شاخص و قیمت سهام خواهد شد.

    البته گویا بانک صادرات برخلاف دیگر بانکها روی بازگشت به بورس را ندارد، چرا که هم قطارانش از جمله بانک ملت و تجارت هر چند با افت شدید سهام، اما سرانجام در هفته‌های پایانی پارسال به بورس بازگشتند اما دیگر خبری از بازگشت صادرات به بورس نشد.

    بر این اساس رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی درباره دلیل توقف طولانی مدت نماد معاملاتی بانک صادرات در بورس گفته بازگشایی نماد این بانک منوط به ارائه اطلاعات 12 ماهه سال 95 است و در صورتی که این بانک قصد برگزاری مجمع سالانه را تا پایان تیرماه داشته باشد، باید صورتهای مالی حسابرسی شده را 10 روز قبل از برگزاری مجمع ارائه کند.

    به گفته بیگ‌زاده سازمان بورس و اوراق بهادار برای بازگشایی نماد بانک صادرات با توجه به الزامات آیین‌نامه افشاء و همچنین پوشش نامتوازن بودجه در مقطع 9 ماهه سال 95، درخواست ارائه صورتهای مالی حسابرسی نشده سال 95 را داشته که با وجود گذشت بیش از 4 ماه از پایان سال 95 این مهم تاکنون محقق نشده است.

    این مقام مسئول با بیان لزوم رعایت قوانین و ارایه اطلاعات برای بازگشایی و بازگشت نماد به بازار اظهار داشت: در صورتی که هیات مدیره بانک صادرات پیگیر برگزاری مجمع سالانه در موعد مقرر و حداکثر تا قبل از پایان تیرماه باشد، صورتهای مالی حسابرسی سال 95 ده روز قبل باید ارائه شود.

    وی همچنین در خصوص لحاظ شدن سود مطالبات بانک صادرات از دولت در صورتهای مالی جدید گفت: امیدواریم تا قبل از بازگشایی نماد بانک صادرات، نتیجه رایزنی ها از دولت نهایی و نماد با وضعیتی روشن باز شود.

    بر این اساس در حالی بانک صادرات از تیرماه سال گذشته تا کنون با توقف نماد روبرو است و حجم زیادی از نقدینگی سهامداران این بورس متوقف شده که در روزهای پایانی هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که مجمع بانک صادرات در روزهای آینده برگزار خواهد شد تا بدین ترتیب امید دوباره به خیمه سهامداران این بانک بازگردد.

    به این ترتیب ، سهامداران این بانک 5.7 هزار میلیارد تومانی ساعت 10 صبح روز شنبه 31 تیر برای برگزاری مجمع باید به مجموعه فرهنگی بانک صادرات برود تا شاید پس از یکسال سرانجام شاهد بازگشت صادرات به بورس باشند.

    برچسب ها