عصر خودرو

آمریکا دومین صادرکننده گاز مایع جهان می‌شود

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد آمریکا در حال سرمایه گذاری برای تبدیل شدن به دومین صادر کننده بزرگ گاز طبیعی مایع در جهان تا پایان سال ۲۰۲۲ است به طوری که در این زمینه بعد از استرالیا و پیش از قطر قرار خواهد گرفت.

آمریکا دومین صادرکننده گاز مایع جهان می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین ، آژانس بین المللی انرژی در گزارش سالیانه خود درباره بازار گاز اعلام کرد ظرفیت جهانی صادرات گاز مایع که در سال گذشته کمتر از 452 میلیارد متر مکعب در سال بود، تا پایان سال 2022 به 650 میلیارد متر مکعب در سال خواهد رسید. سهم استرالیا از این میزان 117 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب در سال، سهم آمریکا 106 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب در سال، و سهم قطر 104 میلیارد و 900 میلیون متر مکعب در سال خواهد بود.
    استرالیا با افزودن 30 میلیارد متر مکعب به ظرفیت تولید سالیانه خود کنونی تا پایان سال 2022 همچنان در صدر باقی خواهد ماند. آمریکا نیز همزمان با افزایش تولید گاز شل، ظرفیت تولید گاز مایع خود را که اکنون 14 میلیارد متر مکعب در سال است 90 میلیارد متر مکعب افزایش خواهد داد. در گزارش آژانس بین المللی انرژی آمده است: تا پایان سال 2022 آمریکا در شرایطی خواهد بود که بتواند استرالیا و قطر را در زمینه صادرات گاز طبیعی مایع به چالش بکشد.
    افزایش ظرفیت تولید گاز مایع در شرایطی رخ می دهد که هم اکنون نیز بازار گاز مایع در جهان با مازاد عرضه مواجه است و تقاضا در برخی کشورهای بزرگ وارد کننده مثل ژاپن در حال کاهش است. با این پیش بینی که تقاضا برای گاز مایع در جهان در سال 2022 به 460 میلیارد متر مکعب در سال خواهد رسید، حدود 190 میلیارد متر مکعب مازاد عرضه در بازار وجود خواهد داشت که موجب افزایش فشار بر قیمت گاز خواهد شد.
    هفته گذشته نیز قطر اعلام کرد قصد دارد تولید گاز طبیعی مایع را طی پنج تا هفت سال آینده 30 درصد افزایش دهد و آن را به 100 میلیون تن (140 میلیارد متر مکعب) در سال برساند که چالشی برای دیگر صادر کنندگان خواهد بود.

    برچسب ها